Icke-vinnarna

Har gjort några tillbaka blickar i den svenska melodifestivalen. Presenterar mina favoritlåtar utav dem som inte vann sina årgångar. 

2003 förändrades hela tävlingen. Deltävlingar började genomföras runtom i landet, vilket medför att antalet låtar i tävlingen ökade. Kvalitén steg kraftigt
och det blev åter intressant att följa "spektaklet".

2001 eller 2002 dansade jag och AKS på bordet i södra hamn till denna grupp.
2003 Alcazar - Not a sinner nor a saint
 

Ja åren går. Det är snart fem år sedan vi lyssnade till nästa bidrag.
2004 Shirley Clamp - Min kärlek
 

Ännu en discodänga. Denna gång i vitt.
2005 Alcazar - Alcastar
 

Under 2006 uppstod en djup svacka. Kunde inte för mitt liv hitta någon låt att presentera. Men så vann (svenska) Elena Paparizou en solklar seger åt Grekland i Eurovision Song Contest med "Number 1".

Lånar därför över en låt från superåret 2007 till platsen för 2006 års svenska
icke vinnande bidrag. =)
2007 Måns "Semlan" Zelmerlöf - Cara Mia
 

Och så min riktiga favorit från 2007. Kan lyssna på denna om och om igen.
2007 Andreas Johnson - A little bit of love
 

Slutligen fjolårets "icke-vinnarlåt". Tror denna skulle gjort sig i Europa.
2008 B.W.O med Lay your love on me


Minns ni dem alla? Hade ni några andra icke-vinnande favoriter?
Nu är det inte många veckor kvar tills årets melodifestival drar igång. Fast denna gång får vi klara oss utan K Luuk. Hoppas, hoppas att Björn Gustavsson underhåller i pauserna.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vilken mysig liten resumé! :) Jag ♥ melodifestivalen! Jag såg Andreas Johnson live här i Gävle i Läkerol Arena för 2 år sedan och jag tyckte att han var riktigt bra, även om Sarah Dawn Finer fick alla att bara sitta och gapa och nästan gråta.

Roligast är ju svenska uttagningen, sedan vet man att de inte har en chans i Eurovision song contest ändå. Trist

Kram!

2009-01-21 @ 18:47:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Måste beundra din entusiasm, ajälv har jag inte sett Melodivestivalen på säkert 15 år. Tja, zappat förbi det kanske....

Men eg borde jag, så man är lite up-to-date på jobbet.

2009-01-21 @ 21:29:51
Postat av: Syrran

Oj här flödar blogginspirationen!!

2009-01-21 @ 22:33:11
Postat av: keb

Jag älskar ju musik så idén till blogginlägget gillade jag verkligen!

Nej jag minns nog inte alla.Jag har nog missat melodifestivalen några år ser jag.Men många av låtarna har växt till sig så att säga.

Anderas bidrag var ju riktig bra.

2009-01-22 @ 10:31:42
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0