"Dagavild"

Måndag och trettondagsafton. Jag måste påminna mig om vilken veckodag det är numera. Efter alla helger och ledigheter och någon enstaka arbetsdag har jag blivit alldeles dagvild. Idag var det ånyo arbetsdag. Kom hem som ett energi-paket men stupade i säng efter en stund. Dygnsomställningen gjorde sig påmind.

Önskar jag hade orkat se JVM finalen i hockey i natt mellan Sverige och Canada. Är lite tveksam i skrivande stund trots vilan efter jobbet. En finfin huvudvärk har smugit sig på. Är tveksam till om jag vill förstöra min påbörjade dygnsomställning till tidiga morgnar istället för sovmorgnarna jag dragit på mig sedan nyårsaftons-natten.

Sista lediga dagen i morgon tisdag (trettondagen) innan svartveckorna åter är här med jobb, ordning och reda. Tänke ge mig på att sy nya gardiner till allrummet/datarummet på andra våningen om nu inget drastiskt inträffar...

Uppdatering
Såg INTE matchen i natt. Föredrog min "törnrosa sömn" istället. ;)
Sverige förlorade mot Canada med 1-5. De sista två målen i tom kasse. Tydligen skedde några ojysta tacklingar mot vår målvakt. =(

Kommentarer
Postat av: IBW

Dagvild ja, det är jag. Vet knappt vad det är för dag, har kollat in i almanackan att i morgon är det onsdag och jag börjar jobba, pust, pust , pust.

2009-01-06 @ 13:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0