Röj

Hela huset är nu genomstädat; dammsuget, dammtorkat och skurat. Över-våningen i onsdagskväll och nedervåningen igår (torsdag). Allt tack vare sambon!

Själv kämpar jag på med utrensningen av min klädgarderob. Eller rättare sagt det som fortfarande inte plockats upp (!) ur klädkartongerna. Har verkligen svårt att göra mig av med just kläder. Antagligen för att de är så trist att inhandla.
Måste i princip prova mig igenom varje plagg innan beslut kan tas. Förstå att det tar tid. Lättare då plaggen krympt. Hur det nu kan komma sig. ;) 

Högen med genomgångna kläder/grejer i garaget har i alla fall vuxit rejält. Ser verkligen framemot morgondagens tur till återvinningen (slänga) och Röda Korset (skänka).

I övrigt... snart helg! Det ser jag framemot.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag är jättebra på att slänga kläder...men dålig på att köpa dem, därför har jag aldrig några.



Åhh vad det kliar i fingrarna att få röja organisera o städa!

2009-01-16 @ 12:04:53
Postat av: ibw

Bjud hem lite släktingar som hjälper till att plocka ur din garderob och ta hand om kläder

2009-01-16 @ 14:00:57
Postat av: Sonja

Kläder som inte används regelbundet krymper, antingen är det för fuktigt eller för torrt i garderoben. Därför behöver man inte prova kläder som inte är använda på länge utan de är bara att sortera ut, såvida man inte gått ner i vikt men då har man ju varit så duktigt att nya kläder är på sin plats som belöning:)

2009-01-16 @ 15:55:40
Postat av: C a m i l l a

Å, jag önskar att jag hade de problemen... men att inte kunna kasta kläder och tycka att det är tråkigt att köpa nytt... suck

Kram och trevlig helg! Skönt med helg i nystädat hus. :)

2009-01-16 @ 18:19:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0