En hel uppsjö

Något som piggar upp är shopping eller fönstershopping. Åtminstone får man annat att tänka på.

Tyget på våra nuvarande markiser ser rent bedrövliga ut. De är randiga i beige och rosa har även inslag av rätt stora gröna områden ofta även med svarta prickar. Japp... det är mögel jag försöker beskriva. De är även rejält solblekta och tyget skirt. Ett nytt tyg skulle innebära en rejäl uppfräschning.

Under försommaren har jag varit inne på att hitta ett tyg och sy upp nya själv. Men det har varit lättare sagt än gjort, då vi har våra önskemål/krav.

Terrassmarkisen (som sedan några år) befinner sig på marknivå har idag inventerats och bör komma upp på plats igen. Varför inte med ett nytt tyg direkt?


Bunten med tygproverna var hela 10 cm tjock!! Vilken uppsjö det finns!
 
Då vi är inne på enfärgat tyg kan vi direkt undanta alla randiga varianter.
Det har hela tiden lutat mot en mörkare grå och det gör det fortfarande. Har också förstått att dessa rejäla markistyger inte nämnvärt ska påverkas av solen, varpå vi vågar oss på ett mörkare tyg. Dessutom borde inte smutsen synas lika bra. ;) Ja, jag är praktisk av mig.

Har i alla fall fått ett pris, ska nu räkna och fundera lite.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag våndades i många år innan vi investerade i markiser, jag är mycket glad att vi inte slog till direkt för då hade jag haft randigt tyg med vågade framkappor...huu..Jag är jättenöjd med våra grå som vi har nu, de har bra färg med tanke på smuts o ev blekn.

Nattliga hälsn syster yster som skrivit jobbansökningar. Puh

2009-07-29 @ 00:49:39
Postat av: Sonja

Grått är snyggt!

Markiser är inte ens med på våran investeringsplan

2009-07-30 @ 07:25:09
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: C a m i l l a

Vad skönt att du är på benen igen och börjat fundera över shopping. :)

Markiser har jag ingen aning om eller erfarenhet av, men grått lät neutralt och bra. Hoppas ni kommer på något bra som passar.

Kram!

2009-07-30 @ 09:01:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0