Kroppsarbete

Att få stiga upp respektive lägga sig när man vill, äta när kroppen är hungrig och fullständigt strunta i vad klockan är. Det är SEMESTER för mig.

Den första veckans semester med mulet väder (ca 15-18 grader) har varit ypperligt. Efter förra helgens koma har energin sprutat och jag har fått gå an; inne som ute.
Det är så skönt att få jobba med kropp och händer. Vistas utomhus i friska luften OCH se resultat utav det man gör. (Att för ett tag komma från mitt normala liv med siffror och datorer vid skrivbord.)

- Klippt gräsmattan med den manuella "handjagaren"
- Fyllt upp blombänkar och stadgat upp växter (även ett par omplanteringar)
- Arbetat med humlen i bersån
- Frissering av J (tänk ändå om han vågat toppa mig)
- Garagerens inkl tur till R.K samt återvinningscentralen

Bäst är de dagarna där kroppen skriker efter vila runt midnatt. Att få sträcka ut sig i sängen. Igår till ljudet av det efterlängtade regnet. (Trodde aldrig jag skulle uppskatta ett regn! Något som ändrats sen jag blev villaägare.)
Det utlovade regnet vi väntat på i över en veckas tid nådde oss kring kl 22...
om än för bara några timmar. Gräsmattor, blommor och trädgård SKRIKER efter vatten sen högtrycket för två-tre veckor tillbaka. Skönt att naturen kan hjälpa till emellanåt.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj, vad du går an!

Vart tog vila och lata semesterdagar vägen? En helg räcker väl inte!

2009-07-10 @ 19:15:14
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0