Måla

Blev plötsligt så sugen på att måla. Började lite oskyldigt med att såga upp en träskiva till en skylt och satte igång.
Gav mig sedan ut och gjorde några förbättringar på husfasaden och i uterummet. Nu är bl a rosa/omålade märken (efter borttagna fästen), rostfläckarna efter en väggampel och en obehandlad yta efter ett borttaget altanräcke på framsidan ett minne blott.


Gav mig sedan på en utav pallarna. I ett halvår har de (två stycken) väntat på
att behandlas. Kanske på tiden då.
 

Och måla det får jag göra. =)
Det ena gav det andra. Trapprojektet har startat. Slipning och målning av trappräckena tog fart.

Slipning med maskin...

... men även för hand.

Så småningom är de gamla furutrappräckena också ett minne blott. =)

Skulle det inte räcka finns det metervis med fjärrvärmerör i koppar att ta sig an. Hade tänkt beta av ett par - tre rum i sommar. Om jag nu inte får nog innan dess.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Måla är kul, det är allt förarbete jag inte uppskattar.

I år kanske jag också får måla lite, vi har nämligen köpt ett litet förråd.

2009-07-10 @ 19:18:11
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0