Mycket...

Har farit fram som en vilde idag. 3,5 km morgonpromenad (hann inte med 5,2 km) innan jag slängde mig i bilen. Datautbildning med ett par av mina kollegor stod överst på dagens agenda. Ett bilbyte och en resväg med flera hastighetskameror på drygt 3 mil till filialen i grannstaden

Återvände tillbaka till hemstaden (nya kameror) för ånyo bilbyte och enkel lunch.

Snabbt in på kontoret. Sen vidare med kollegan på en skatteinformation på dryga 2 timmar; ROT eller numera HUS-avdrag. 

Börjar bli mycket att hålla reda på. Förutom att hålla isär 5 stundtals trådfint olika "bolag" med respektive kostnadsställen och projektredovisning ska även pågående arbeten, omvänd momsredovisning och HUS-avdrag (tidigare ROT) hanteras.
Detta samtidigt som en ny organisation (fr o m 1 maj) ska sätta sig och ett ev
bankbyte är på G. Har påbörjat ett årsbokslut i 100 miljoners bolaget samtidigt som ännu en månads lönekörning vankas på drygt tre arbetsdagar.

Information om HUS-avdraget ska införskaffas och delges samtliga inblandade, rutiner byggas upp, datasystem anpassas och redovisning hanteras snarast möjligast, dock innan den 1 juli.

Vågar inte ens tänka på val av system, komplett upplägg samt införande av scanning av leverantörsfakturor.

Var det någon som nämnde att årets midsommar vankas?

När alla nötter är knäckta kan jag se fram emot en välbehövlig men nedförkortad semester. Puh... nu gäller det bara att orka, orka, orka fram tills dess.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Oops, du har en hel del att stå i! Hoppas du får hjälp när du behöver det!

Är själv också stressad, inte så mycket för att det är mycket att göra utan mer psykisk stress; kommer allt att fixa sig? Har jag gjort vad jag kan för att få allt på bana? Glömt något? Hur kommer det att gå i år? Kommer jag att orka eller få "psykbryt"?

2009-06-18 @ 07:23:13
Postat av: Syrran

Usch fyy o blää ja det blir lätt för mycket, offra dock inte för mycket av din semester! Hälsar en som vet att det inte är värt att offra för mycket av sitt liv på jobbet! Nu ser det ju ut att lösa sig för mig i alla fall, kanske just för att man ansträngt sig jämt, känner dock vibbarna av ett hårt slit framför mig om jag skall avsluta alla pågående projekt i mitt nuvarande jobb och lära mig nytt. Men jag skall inte klaga, det finns dem som har det värre.



Föresten, har du kikat till mina pensser som antagligen är under tak på altanen, glömde nog att flytta ut dem på altanen som jag hade tänkt.



Trevlig midsommar, vi lär nog inte höras innan då vi lämnar hotellet och internetuppkopplingen idag. Vi hörs!

2009-06-18 @ 07:45:10
Postat av: C a m i l l a

2009-06-18 @ 09:10:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a

Hjälp vad jobbigt det låter! Hoppas att du verkligen kan koppla av nu i midsommar och får chans att vila hjärnan lite.

Du verkar ju vara värsta proffset på ROT- HUS-avdrag. Vet du vad som gäller vid altanbygge på bostadsrättsparhus? Det är lite oklart, men vi ska i alla fall chansa och skika in för avdrag nästa år.

Kram kram!

2009-06-18 @ 09:11:17
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Glad midsommar!

2009-06-18 @ 12:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0