Sommar, sol, stränder och syrén

Helgen har bjudit på sommar, sol och dryga 25 grader.

Fredagskvällen besökte vi grannstan för att se "Mackan" uppträda. Lite svårt att ta till sig de mer enkla uppträdandena efter de enorma Springsteen konserterna för bara 3 veckor sedan. Men han bjuder på sig och har en sjukt mysig 
personlighet. ;)

Har sen spenderat helgen på olika stränder. På lördagen valde vi den större och långgrunda. Tyvärr avbröts sol och badandet efter bara en timme utav ett lokalt värmeåskväder. Muller och regn gjorde att stranden tömdes på ett huj.

Idag hade vi bättre tur. Valde en annan strand, även den intill älven men med ett djup efter bara fem steg ut. Effektivt sätt att doppa sig. Under tre ljuvliga timmar lapades sol och togs svalkande dopp. På hemvägen avrundade vi ytterligare ett dopp på stranden intill oss, varpå J passade på att ta årets första dopp. Gissar på ca 20 gradigt vatten där. Ljuvligt!

Plockade med mig en liten kvist av syrén på en av promenaderna i veckan. Den har spridit en ljuvlig doft i köket. Kan inte bli mer sommar... mmm.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Länge trodde vi att åskvädret inte skulle nå ända fram, men till slut gav vi oss. Då hann jag alltså doppa mig en dag före J!! Idag var E o jag en sväng på stranden hemmavid.

2009-06-28 @ 23:23:58
Postat av: C a m i l l a

Jag vill också ha regn och åska, det är för varmt nu.

Nämen, blommar syrén hos er nu? Den har tyvärr blommat över här för ett par veckor sedan.

KRAM!

2009-06-29 @ 11:35:05
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Något dopp har inte jag hunnit med, men barnen har varit några vändor och badaat.

2009-06-29 @ 12:41:34
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

har du semester nu, eller blir det senare, när vädret slagit om till kallt??????

2009-06-29 @ 16:59:52
Postat av: Carina svarar:

Syrran, Vi härdade också ut in i det sista. Tog dock igen solandet igår (söndag) med råge.



Camilla, Det ideala är regn under nätterna och dagar fyllda av sol och värme.



Sonja, Har badat fem dagar i rad; onsdag - söndag. Ikväll (måndag) har jag dock tagit igen mig i soffan. Laddat batterierna för resten av veckan.



IBW, Jobbar sista veckan nu men passar på att njuta av luncher och kvällar.

2009-06-29 @ 22:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0