I ljusets sken

Lördagskvällen släckte vi ned kl 20.30 i den s k "earth hour". Gjorde ni också det? Fuskades det nått? Glömdes bort eller struntade ni helt enkelt i det?

Hos MM och SB tändes istället ljusstakar och värmeljus. Hög mysfaktor! I skenet av dem umgicks vi tjejer medans killarna hamnade framför fotbollen en timme senare. Ingen tv för mig på hela kvällen... således ingen Robinson heller. Kan inte påstå att jag saknade det heller. Umgänget var ju så trevligt!

Strax innan lunchtid idag (ny sommartid) packade jag bilen med J och gjorde en dagsutflykt de 13 milen till närmaste I K E A. Samtidigt passade snön på att vräka ned. Perfekt att strosa omkring inomhus i det stora möbelvaruhuset och inspireras.

Lunch och efterrättsintag på det stora möbelvaruhuset. Kycklingfile med någon osmaklig bulgurröra. Klarade mig tack och lov utan glasskärvor (apropå sista veckans kycklingvarning). Efterrätterna desto godare. Päroncheesekakan tillhörde J medans jag med hull och hår slukade den fluffiga chokladbiten.


På hemvägen stannade vi till som snabbast hos J:s föräldrar. Väl hemma i stan 8 timmar senare var det dags att umgås en stund med snöplogen. Uppskattar att det kommit ca 5 cm nysnö. Nu får det börja räcka med den vita varan. Tror bestämt vi får behålla den över påsk.

Helgen börjar lida mot sitt slut. Trist! Hoppas jag kommit ihåg att ställa om de viktigaste klockorna nu till sommartid så vi kommer oss upp i tid till jobbet i morgon igen.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Javisst släckte vi lysena!! E bad mig att gå o påminna mormor o morfar också.



Earth hour kan jag tänka mig att ha lite oftare, det är ju bara mysigt! Fast resten av fam gick inte med på att släcka tvn...



Vad kul m IKEA! Köpte ni ngt?? El kanske dum fråga?

2009-03-29 @ 23:12:42
Postat av: Farsan

Det var ju bar lyset som skulle släckas, vilket vi gjorde när E bad oss, men inte TV:n som inte är något lyse.

2009-03-29 @ 23:56:36
Postat av: Sonja

Skulle göra det men före 20:30 hade lyset släckts i mina och Ps ögon framför TVn...vaknade 21:20 och fick P i säng innan CSI Miami började.

2009-03-30 @ 08:46:14
Postat av: Anonym

vi glömde släcka, men vi släckte till natten, hm, hm

2009-03-30 @ 20:47:10
Postat av: Carina svarar:

Syrran, Tycker också det är mysigt att släcka ned inte bara ljus UTAN ÄVEN tv och datorer. Gillar umgänge.



Farsan, Nej tv:n är ingen belysning MEN den går på el varför jag anser att den hörde till "earth hour".



Sonja, Vad göra om man stupar som ni? Skönt hade ni det i alla fall. Det kommer fler chanser... ska ni se.



IBW, Jag kan vara lite för bra på att släcka ned ibland men det är för att jag föredrar mysljus framför strålkastare. Om natten ska det vara mörkt.

2009-03-31 @ 22:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0