Abrupt vaknande

Mina morgnar brukar bestå av tidig stavgång innan dusch och frukost. Kroppen kommer igång bra under någon av mina sträckor på 3,5 km eller 5,2 km. I morse vaknade jag i vanlig ordning kl 5. Glepade på rullgardin och persienn. Ställde in stavgången p g a regn och fick en extra timmes sovmorgon och istället ett stilla uppvaknande.

När jag klev ur duschen satte världens tjutande igång!! Nyvaken var min första tanke.. huslarmet? Ojoj... hur kunde det sätta igång? Måste jag verkligt ut på bron för att koda av larmet? Var är handuken, o s v.

På väg ut inser jag att ljudet inte alls kommer från larmhögtalarna. Det är något annat... brandvarnaren!?! Den nedplockade som ligger och "skrotar" i tvätt-stugan tjöt för fulla muggar. Måste gått igång av fukten från duschen då jag klev ut. Tjutet väckte även J som fick hjälpa mig att slita ut batteriet ur varnaren. 

Inte fick jag den stilla morgon jag trodde jag skulle få. Nästan tvärtom.


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Herregud vad du är duktig som går upp tidigare bara för att ut och promenera!

Där ligger man verkligen i lä.

Kram!

2009-05-27 @ 16:20:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

De kan gå igång på fukt och ånga eller hårt bastande....!

Vi hade en brandvarnare som låg och skrotade, en dag började det pipa någonstans, aha! batteriet i brandvarnaren är snart slut. Köpte batterier till bägge och bytte, men pipet fortsatte. Och vi sökte och sökte i flera dagar innan vi kom ihåg den gamla varnaren i skrotskåpet!

2009-05-27 @ 18:32:53
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin

Det blir inte alltid som man tänkt sig!



Men Sonler varför har ni brandvarnaren i skrotskåpet!?

2009-05-27 @ 21:15:08
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag vet hur illa brandvarnaren låter, det är verkligen stressande ljud, men gör säkert nytta vissa gånger.

2009-05-27 @ 21:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0