Tidig stavgång

Majmånad är här och jag har återupptagit stavgången om morgnarna.

När jag lägger mig kvällen innan lovar jag mig själv både sovmorgon och inställd promenad, för att ge kroppen all vila den behöver efter helgen. Men
likväl nämns jag inte stanna kvar i sängen när klockan väl ringer om morgnarna. Däremot har jag lovat mig själv att inte ge mig ut om det spöregnar. Det löftet har jag kunnat hålla (har inte utsatts för det än).

I morse var det uppehåll om än regntungt och blött på backen. Klädde raskt på mig och stavade iväg. På hemvägen hade jag bra med tid så jag utökade sträckan en aning.
Man är inte till sin fördel vid den tiden på dygnet. Drar gärna kepsen ned över de morgontrötta ögonen och sänker blicken om jag möter någon annan morgonpigg själ. I morse konstaterade jag ännu en friskus och sänkte blicken när kollegan 
plötsligt hejade på mig. Den hurtbullen hade också tagit sig en tur innan kl 06
i den regnfuktiga luften.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Kommer man bara sig iväg över tröskeln så är det bara härligt! Är riktigt nöjd med min motionsnivå just nu.

2009-05-07 @ 13:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0