Växthus

Två okunniga odlare har kommit hem med två kassar grönt från trädgårds-handeln. Här ska mina/våra gröna fingrar sättas på prov. Kan ju i värsta fall bara misslyckas.


Jag har stuvat om lite och ställt i ordning i växthuset. Berett plats för en del av våra inköp.


Bland annat ett par tomatplantor. Men än så länge får plantorna bara bekanta sig med växthuset om dagarna. Nätterna är ännu för kalla för att vi ska plantera dit dem. De får infinna sig i att komma in i det inglasade uterummet ännu ett tag. 















Men även kryddor såsom
basilika (bilden ovan), 
timjan och pepparmynta
(till höger) ska jag ge mig
i kast med.
















Gräslöken kan man väl ändå inte misslyckas med, eller?


PS! Alltihopa ska givetvis få lämna sina små bägare och så småningom planteras
för att må så gott som möjligt.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Oj, vad spännande! Vi är också 2 som är helt okunniga i området trädgård.

Vilket sött växthus! Ett sånt vill jag också ha. Nu håller jag tummarna för att allt ska gro och växa superbra där inne.

KRAM!

2009-05-23 @ 18:58:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Imorgon kommer vår sättpotatis, då skall potatis o lök på plats i landet! Gräslök fr ICA satte jag ned i backen för många år sedan, och den kommer troget varje år, perfekt!

2009-05-23 @ 22:14:48
Postat av: Sonja

Ambitionsnivån är hög som vanligt! Om jag inte uppfattat fel så är väl din mor duktig odlare så mycket råd kan ni få där.

Tycker det är svårt att veta när man kan plantera ut, vägrar att bära in och ut plantor för att "skola" dem. Kör mer överlever dem så gör de det.

2009-05-24 @ 10:43:40
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

vad roligt med växthus. Jag föreslår att du sätter in en automatisk lucköppnare och ett termostatelement, för att få jämnare temperatur i växthuset, spec om du har gurkor behöver de mer värme.

2009-05-26 @ 21:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0