58 saker om mig

1. Hur gammal är du om fem år? Om 5 år... nästan 42.
2. Vem var den senaste du träffade? Mina föräldrar som ikväll dök upp 16 mil hemifrån. Riktigt trevligt att ni tog er tid!
3. Hur lång är du? Beror på vilket ben jag står på... 172 cm står det i passet. 
4. Vilken var den senaste film du såg? "Flickan som lekte med elden" som jag såg med min arbetskamrat Siv.
5. Vem ringde du senast? Jag svarar mest i telefon hela dagarna. Måste varit något internt nummer på jobbet då.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? En förskjuten lunchförfrågan till Elisabeth.
7. Vad är dagens planer? Pågående arbeten (bokslutsuppgift) på jobbet. Privat just ingenting.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror helt och hållet på tillfället.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta sedan 42 år tillbaka.
10. När såg du senast din mamma? Ikväll
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/grå/grön
12. När vaknade du idag? Halv sex ringde mobiltelefonens alarm för första gången. Steg upp tjugo minuter senare (snozzade).
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, "hittar" hellre en hund.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma eller borta? Hemma, hemma, hemma... kök, vardagsrum, sovrum. Borta... i stugan då.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hos läkaren för då har jag dessförinnan varit sjuk i minst några veckor/någon månad. 
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett liv precis som det jag har idag.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörka vrår utomhus. Rädd att någon skulle hoppa fram ur mörkret och skrämma mig precis som jag gjorde mot andra - fy.
18. Vem fick dig att skratta senast? Arbetskamrater på eftermiddagsfikat idag.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, har några stycken. Trodde dock i min enfald när cd:n kom att den inte skulle slå LP:n. Men tänk vad en prisförändring kan bidra med.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar och den kånkas omkring rätt bra... även om köket blivit dess mest naturliga plats.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast bara i trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Sex (!)... fast tre avlånga fungerar mer som sänggavel.
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, tyvärr.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Jag är en äkta barfota tjej. Sockorna åker av vid första bästa tillfälle. Besöker ännu brevlådan/bilen om morgnarna barfota i sandaler. Dock ingen snö ännu i november.
25. Är du social? Ja, lite lagom. Trivs absolut med sällskap (även om jag även trivs bra själv) men inte gärna i centrum.
26. Vilken är din favoritglass? GB:s klassiker - gammeldags vanilj med chokladsås till.
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala bort huslånet, resa och spara
28. Tycker du om kinamat? Javisst, gärna i någon form av scampi.
29. Tycker du om kaffe? En kopp om dagen (gärna till lunch)
30. Vad dricker du till frukost? Är en dålig drickare. Sörplar i mig laktosfri mellanmjölk till havregrynsgröten.
31. Sover du på någon särskild sida? På mage eller höger sida
32. Kan du spela poker? Ja, även om det inte sker så ofta. Föredrar whist eller plump i kortsammanhang.
33. Tycker du om att mysa? Ja, ja, ja =)
34. Är du en beroendemänniska? Inte den blekaste aning. Har just inga farliga laster heller.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner... en fd skolkamrat till min syster.
36. Vill du ha barn? Mycket tveksamt. Föredrar andras barn.
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, ein bisschen deutsch. Några fåtal ord franska och finska (vilket egentligen är dåligt med tanke på att jag är uppvuxen vid finska gränsen... eller kanske just därför). 
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och låt det bli så även i fortsättningen.
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Är supertokig i vatten överlag. Bor i en kuststad och stugan ligger intill en sjö.
40. Vad spenderar du helst pengar på? Olika upplevelser, stora som små. 
41. Äger du dyra smycken? Nej, föredrar mer enkla smycken... till tjuvens förtret.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En kopp te och några sen helgen överblivna nachos chips.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Makalöst nog kollegan Peter (!) när han bjuder på sitt fulla teaterregister. Minns dock att jag rök ihop med honom efter bara en veckas anställning. Det varierar med andra ord. ;)
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett av alla efter eliminering av födelsemärken. Ett av de fula som skurits bort med fyra ärr efter stygn.
45. Vad har du för ringsignal? Takidas "Bury the lies". Och jag blir alltid lika glad när mobilen ringer. :)
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Inte mig veteligen. Kanske något på föräldrarnas kallvind.
47. Flirtar du mycket? Inte mycket men det händer emellanåt.
48. Vart togs din profilbild för din blogg? Av sambon på ett fik vid Hötorget i Stockholm i somras.
49. Kan du byta olja på bilen? Ja det tror jag. Låt mig bara klura ut vilken bult som går till mtooroljetråget och vilken som hör till växellådetråget först.
50. Har du fått fortkörningsböter? Nej, men det var bra nära en gång för några år sedan på min väg upp till stugan. Blev av ovanlighetens skull uppkörd av en annan bil... som sen visade sig vara en polisbil. Sänkte drastiskt hastigheten. De markerade genom att köra om och lägga sig framför mig ett tag innan de pyste vidare. Puh! Körkortet hade jag inte fått behålla. :S
51. Vilken var den senaste bok du läste? Håkan Östlunds "Terror". 
52. Läser du dagstidningen? Ja, oftast. Föredrar pappersvarianten framför nättidningen.
53. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, säger precis upp heminredningstidningen "Allt i Hemmet" men den kommer kanske varje månad.
54. Dansar du i bilen? Nej, det skulle inte gå. Men det händer att jag skrålar till musiken.
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM.. alltid Morgon Zoo till frukosten.
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Prenumerationsuppsägningen på ovannämnda tidning.
57. När var du i kyrkan senast? "Turistade" lite snabbt i Nederluleå kyrka (Gammelstad) i somras innan vi följde Jens till Stockholmsflyget.
58. Vad ska du göra nu? Sova, sova säng, säng, säng. Zzzz 

Knyckte listan av en bloggare. Knyck den gärna vidare.

Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Oh, my god! Har kikat igenom litegrand av din lista, men den orkar jag verkligen inte kopiera. Rackarns vad mycket frågor. Kul läsning i alla fall. Kyrkan var jag senast i i söndags (en gång om året ungefär...) och spytt på fyllan har jag aldrig gjort. Trist men sant. ;)

Kram på dig!

2009-11-04 @ 15:17:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

hoppsan, vad mycket frågor, har du hitta på alla frågor själv, eller???

2009-11-04 @ 16:39:08
Postat av: Malin

Oj vad många frågor, jag orkar nog inte sno den...

2009-11-04 @ 16:59:03
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Pjuuuu, vilken lista du knåpat ihop, förstår att du behöver sova efter den ;-)

Östlundhs böcker är kanonbra, har läst dem alla efter tips från Camilla!

Lev väl!

2009-11-05 @ 07:16:04
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

En diger lista, kul läsning.

2009-11-05 @ 08:48:43
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0