Varm "saft"

Puh... då var helgen snart till ända. Skönt. Även om jag helst av allt skulle vilja hoppa över nästa vecka. Kommer mest troligt att göra vissa förändringar för att "överleva" den.

Jag är en svag människa. Föll till slut på doften av sambons glöggdrickande senaste veckan. Ikväll har jag alltså druckit årets första kopp med glögg.
Den klassiskt svaga glöggsorten serverad med hackad mandel. Mmm... gott. Värmde ytterligare en kopp. :S

Men så har snön också fallit. Den ligger kvar på marken och det känns riktigt mysigt ute nu.


Funderar också kring årets julfirande. Känns inte lika självklart som de senaste åren. Kanske är förändring på G...


Kommentarer
Postat av: Syrran

Vill höra mer om dina julfunderingar, påverkar ev våra!?

2009-11-08 @ 22:42:43
Postat av: Carina

Glögg + snö måste väl ändå vara den perfekta kombon!

Hoppas verkligen att det blir kallgrader snart och snö i mängder även här hos oss!

2009-11-09 @ 06:42:50
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Jag har inte köpt glögg än och inte har vi fått någon snö heller. För mig känns julen jättelångt borta, det känns fortfarande som om jag befinner mig i slutet av augusti ungefär, bara det att kvällarna och nätterna är mörkare.

Låter spännande med era julplaner. Rymmer ni fältet eller bjuder ni hem till er i stället för att åka runt?

Kram!

Har varit en usel bloggbesökare ett tag nu, men tiden har helt enkelt inte funnits där.

2009-11-09 @ 15:58:01
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

Glögg är gott, men jag skall vänta till första advent, enligt tradition. Hoppas vi också får snö till första advent, skulle vara precis lagom ankomst. Skall ni fira julen i erat hus?

2009-11-09 @ 18:55:00
Postat av: ibw

Glögg är gott, men jag skall vänta till första advent, enligt tradition. Hoppas vi också får snö till första advent, skulle vara precis lagom ankomst. Skall ni fira julen i erat hus?

2009-11-09 @ 18:55:17
Postat av: keb

Julen?

blir det en sån i år med .....

2009-11-09 @ 19:21:16
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Jag kommer nog att ta årets första glögg på fredag för då öppnar Jul på Liseberg och då kan det vara gott att ta något varmt att värma kroppen med.

2009-11-10 @ 16:59:46
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0