Irriterande nog

Efter tre veckors irriterande kraxande, hosta och stundtals röstlös fick antagligen en kollega nog. Skrämde mig så pass att jag genast lyfte jag luren och bokade tid hos doktorn, redan tidigt nästa morgon.

Stetoskopet fick jobba runt mitt bröst och rygg. Inga missljud från lungorna. Ingen lunginflammation, tack gode gud... fast det hade jag redan diagnostiserat själv. ;)

Ej heller något i hals eller öron. Så ett litet stick i långfingret fick det allt bli. 
Blodprovet visade lite förhöjda virusvärden (ej bakterie - penicillin). Ska alltså 
låta kroppen fortsätta sin läkningsprocess. Svininfluensa eller ej? Ville inte veta.

Däremot fick reagerade läkaren på min rysliga hosta. Och skrev ut en effektiv 
hostmedicin. Nu j-drans är jag snart 100 igen. =)


Kommentarer
Postat av: Carina

Har en kompis som liksom du varit risig i 3-4 veckor nu med feber till och från, verkar vara ett envist virus som går runt, krya på dig!

2009-10-28 @ 06:52:42
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Ulla

För mig tog det 4 veckor innan jag blev av med min envisa förkylning. Men nu är det äntligen borta och vilken lycka att kunna andras genom näsan igen skrattar

2009-10-28 @ 07:57:30
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Vad segt! Bra att du gick och kollade upp det i alla fall. :)

Vi fick erbjudande om att ta svinis-vaccin i dag, men nej - jag vet inte om jag vill ta det. Man har hört så mycket konstiga biverkningar ju.

Kram !

2009-10-28 @ 13:33:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

Hoppas att du är piggare. Är det Lepheton du fått, jag tål inte den medicinen för den innehåller morfin.

2009-10-28 @ 16:44:49
Postat av: Syrran

Skål o må bra! :)

2009-10-28 @ 19:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0