Däckad x 2

Måndagskvällen blev inte lång. Efter övertid på jobbet, däckade jag direkt efter middagen kl 19. Orsak en liten förkylning som slagit till. Nej, inte NÖFF, NÖFF. :)

Betydligt piggare efter arbetsdagen på tisdagen. Kände för utomhuspyssel. 
Började klippa ned humlen i allén. Tar ett tag som den slingrat sig kring stolpar och hjälpstöd.

Efter bara en (utav fem) gjorde jag en tvärvändning. Plockade fram utrustningen för däckbyte och böt till vinterdäck på min egen bil. Ville överraska sambon. Lite glad blev han nog när han kom hem och istället kunde fara iväg och träna. Vilken överraskning. Haha.. så romantisk man är ibland ... eller inte. ;)

Tackar vädergudarna att nederbörden vid kusten kommer i form spöregn. Ett par grader lägre temp och det hade resulterat i rejäl snöstorm då det blåser friskt.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag e oxå glad att vi fick vatten istället f regn.



M skulle nog svimma av chock om jag hade bytt däck på ngn av våra bilar, så därför låter jag bli ;-)

2009-10-07 @ 12:18:20
Postat av: Camillas dagar

Duktigt av dig att byta själv! :) Jag har gjort det någon gång, men jag lämnar gärna över det till maken. ;)

Kram!

2009-10-07 @ 13:28:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

jag brukar lämna in bilen på däckverkstad, det går så smidigt och lätt, 5 min och 200 kr. Det tycker jag är värt. Jag lämnar dessutom in bilen för in- och utvändig tvätt, lyxigt, eller hur och så skönt att slippa tråkjobb.

2009-10-07 @ 17:13:06
Postat av: ibw

jag brukar lämna in bilen på däckverkstad, det går så smidigt och lätt, 5 min och 200 kr. Det tycker jag är värt. Jag lämnar dessutom in bilen för in- och utvändig tvätt, lyxigt, eller hur och så skönt att slippa tråkjobb.

2009-10-07 @ 17:13:17
Postat av: Sonja

Jag väntar och hoppas att jag får vinterdäck till helgen....

Skulle kunna göra det själv men nä, varför?

2009-10-08 @ 10:13:22
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Linda

Tack så mycket! =) Dina ord gjorde mej superglad..vilken bra start på dagen =)

Så det är du som är Malins syster..stackars dej..hehe...bor du också i Luleå eller?

Jag ska absolut fortsätta blogga på samma sätt som jag alltid har gjort, även om papsen skulle vilja censurera den lite då och då =)

Nu ska jag kika lite på din blogg hihi

Kram / Linda

2009-10-08 @ 10:41:48
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: Carina

Haha de e romantik på hööög nivå det :-)

Skulle jag aldrig göra, inte för att jag inte vill utan enbart för att Stefan säkerligen skulle svimma vilket jag ju inte vill utsätta honom för ;-)

2009-10-08 @ 13:58:45
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va bra att byta däcken själv jag utnyttjar kvinnans list å ber min göbbe om hjälp;O)

hoppas förkylningen går över,

2009-10-08 @ 21:30:04
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0