Höstbestyr

Vi har lagt bakom oss ännu en strålande hösthelg. 

              
Sambon BÅDE inhandlade och använde sig utav ingredienserna; dillkronor, ingefära, senapsfrön, m m.

                          
Inlagd gurka så klart! Tyvärr inga vackra burkar. Men man tager vad man haver.
Själv har jag bara skrivit ut ett utmärkt receptet. Tack Sonler!

              
15 grader och sol. Passade även på att göra lite höst i trädgården. Tomat-plantorna fick uppsöka den sista vilan. Grill och trädgårdsmöbler togs in.

              
Den alltförstora rabarberplantan har fått maka på sig. Den blev helt enkelt för stor i vårt jordgubbsland. Så nu fick den en egen plats i trädgården.

              
Gräslöken som också vuxit sig enorm fick ta över efter rabarbern. Bereder alltså plats för mer kryddor i "lådan" inför nästa sommar.

På söndags eftermiddagen drog ett kyligare väder in. Inser att badsäsongen är slut. (Sista badet togs i måndags 14/9. Säsongen blev hela 4 månader lång i år. Egentligen inte illa pinkat.)

En helg som även resulterade i massor av center och ostbågar i magen. Inte bra alls! Men suget var enormt! Jaja... bara att acceptera och gå vidare.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Buhuu o jag vill knappt vara ute i min förfallna trädgård...

2009-09-21 @ 08:54:00
Postat av: Sonja

Kul att du vågade på receptet. Visst är de goda?? Och visst känner man sig lite gammaldags husmoderlig när man lägger in egen gurka!

Trädgård, jag gråter. Var så inspirerad i våras och sen kom sommaren och jag gav upp, det vattnades inte ens. Så nu se det rent fördj*vligt ut, lindrigt uttryckt.

2009-09-21 @ 10:11:20
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Carina

Så där husligt pysslig som jag älskar att vara mellan varven, lite köksbestyr är bara skojigt!

Men just denna helgen har vi njutit av sommarvädret istället, ute så mycket som möjligt, ljuvligt!

2009-09-21 @ 11:21:56
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: keb

din sambo verkar kunnig i köket

Grattis till ett bra val av sambo s

2009-09-21 @ 12:15:52
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: soffie

mm va underbar helg det varit hoppas det blir många mer sånna helger i år,

MMM va gott med egna inlagda gurkor,

Ha en go måndag

2009-09-21 @ 12:16:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Carina

Nu har jag lyssnat på den men tror inte att den är svår el tung att läsa, inte alltför många personer att hålla ordning på som jag ibland kan tycka är jobbigt. Våga dig på den tycker jag :-)

2009-09-21 @ 12:22:44
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: ibw

Inlagd gurka det är gott, men har du provat på inlagda gröna tomater, inte så dumt det heller. (ifall du har tomater som inte hunnit mogna till)

2009-09-21 @ 18:36:54
Postat av: Camillas dagar

Så gott med egen inlagd gurka. Du vinner helt klart husmorspriset före mig. :)

Och kryddland - det hade vi också tänkt fixa till våren faktiskt. Även rabarber, som vi inte har och som jag saknar. Synd att vi har sån liten tomt bara.

2009-09-22 @ 08:23:22
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0