Ärrad

Med jämna mellanrum (ca var 5:e år) gör jag besök hos dr H. Doktorn som ÄLSKAR födelsemärken och att se över dem.

Dagens besök resulterade i tre "skott" på raken längs ryggraden, ett på magen och ett på kinden. Sammanlagt fem sår som nu ska läka. Hade blivit ytterligare minst tre om jag inte hejdat honom. En prickikorv som mig kan man lätt jobba ihjäl sig på. Speciellt om man som han älskar att få jobba med lasern.

Skönt i alla fall att han denna gång slapp sätta skalpellen och synålen i mig.
(Ja, det har faktiskt hänt att "laserdoktorn" tagit till skalpellen. Dock är han oskyldig till ärren på bilden.)

Laserbehandlingen är effektiv, enkel och relativt smärtfri. En massa nålstick utöver lokalbedövningarna. Efter mig lämnades en odör av bränt kött.

Om 5 år är det dags igen, vilket lär det bli sista genomgången för mig. Enligt dr H avtar leverfläckarnas förändringar vid 40 års ålder.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj vad duktigt att hålla efter sånt. Har aldrig kollat mina men har inte så många.

Då vore nog min H den ultimata drömmen för Dr H för han har extremt mycket leverfläckar.

2009-09-23 @ 08:36:19
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camillas dagar

Perfekt att få sina födelsemärken kollade så där. Och jasså, avtar de att ändras efter 40. Något positivt med att bli äldre då. :)

Kramar!

2009-09-23 @ 10:24:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

Jag var också och hälsade på en läkare, som jag känner i hans privatmottagning och det besöket slutade med att han tog bort tre födelsemärken med laser, två i ansiktet och en på ryggen. Superbra, inget blod och inga stygn att plocka.

2009-09-23 @ 17:39:57
Postat av: ibw

Jag var också och hälsade på en läkare, som jag känner i hans privatmottagning och det besöket slutade med att han tog bort tre födelsemärken med laser, två i ansiktet och en på ryggen. Superbra, inget blod och inga stygn att plocka.

2009-09-23 @ 17:40:18
Postat av: Anonym

Hej. du verkar va en grym tjej och har en väldgt underhållande blogg. Får jag länka dig till mitt blogginlägg om tips på privatbloggar?

2009-09-23 @ 18:07:25
URL: http://martina86.blogg.se/
Postat av: Syrran

Haha prickigkorvbeskrivn stämmer även in på mig, men så är vi ju släkt oxå! Har besökt samma dr i annat ärende på den tiden han hade nyanskaffat sin laserutrustn så han letade tills han hittade ngt att få ta bort på mig, blev en i hårbottnet!!

2009-09-23 @ 21:30:04
Postat av: Carina

Vet du detta skulle jag behöva testa, var så nära i våras när det var en speciell dag man fick gå och kolla sina fläckar men det blev inte av, typiskt!

Men någon gång så....



Hasr läst alla Östhlunds böcker och älskar dem, riktigt bra författare, väntar på nästa bok nu av honom!

Just nu läser jag Mankell, älsklingsförfattaren nr 1!

2009-09-24 @ 15:07:52
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0