Syr

Inspirationen varierar helt klart. Har väntat hela dagen att den ska infinna sig för sömnad.

Hämmad av den plåstrade kinden, magen och en rygg som liknas vid en skadad men omplåstrad idrottsman som ska ställa upp i OS-finalen. Med en rastlöshet
som infinner sig då jag varken får träna eller basta eller göra annat som gör mig varm. 

Passade på att smita iväg till syster med familj. Blev serverad kaffe och den 
godaste äppelpajen. Mmm... hade verkligen svårt att hejda mig. Bit efter bit hamnade på tallriken. Är verkligen inne i ett svullo nu. Inte bra alls.

En söndagsmiddag i uterummet bestående av ädelostfyllda kycklingfiléer, ris och J:s superba rödvinssås efterlämnade varsitt glas rött till. Å tänk vad ett glas rött kan bidra till. I ett vips var köksbordet behandlat, uterummet isolerat och både symaskin & strykjärn framplockade.


Sitter hur som helst och syr på de nya höstgardinerna till vardagsrummet. Matas dessutom av J med Springsteen låtar på hög volym. Hur inspirerande är inte det?

Kommentarer
Postat av: Carina

Aha det är vinet som saknas här hemma då alltså,

så länge sen jag drack rödvin men det kanske är därför jag inte har någon inspiration då ;-)

Äppelpaj, suck suck, mina absolut favvorätt (vet att det inte är mat men ändå)också står det om just ÄP i varenda blogg nu, jobbigt för en pajälskare som jag!

2009-09-28 @ 09:12:57
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Sonja

Hade också fram symaskinen i helg och fållade upp ett par nya paneler som var för långa.

Ser ut att vara ett en riktigt läckert tyg.

Kommer det en bild när de är på plats?

Vin brukar inte ge mig annan inspiration än att känna harmonin i soffan....

2009-09-28 @ 10:27:32
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Aha du hittade Duracell batterierna?



Mina e borta...

2009-09-28 @ 20:48:42
Postat av: keb

ja ett glas rött kan ju vara rent av nyttigt ibland :-)

2009-09-28 @ 21:18:44
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0