Kalaset

Luleå Kalaset är över... för detta år. Besökte Kalaset i dagarna i TRE i bästa KANONVÄDER. Så olika dagar sedan!


Torsdagen var trevligare hemmavid innan ankomsten till området inne i stan. Kanske för att tröttheten efter fyra dagars jobb efter semestern gjorde sig påmind senare på kvällen. Fint väder (bilden). Såg inga artistuppträdanden.
Dock siktades fina "hockeykändisen" Fabricius i ett av tälten.


fredagen tog jag kameran i hand och uppsökte Norra hamn för Brolles spelning strax innan 20. Underbara kille som med sin djupa röst och sååå känslofullt sjunger bl a In The Getto. Så man smälter, blir knäsvag.. you name it! 

En glad och trivsam Brolle bjöd på en fantastisk konsert! Det syntes att han trivdes här i grannstan till sin barndomsby. Visade även en rockigare sida som påminner mig om en annan favorit Mackan Fagervall. 

       
Loggar jag in på Spotify, sätter på Brolles låtar och kör jag bildspel på de över 100 bilderna jag tog känns det som att man får återuppleva konserten hemma framför datorn. =)

Lite senare på fredagskvällen återvände jag till Kalaset för färgstarka The Ark. Dock i fortsättningen utan egen kamera. En show man blev glad utav om man undantar stunderna med predikande a la Di Leva!?!

På tredje Kalasdagen (lördagen) lyssnade jag först till finstämda Melissa Horn, vilket jag är glad att jag prickade in.

Takida senare på kvällen gjorde mig heller inte besviken. Gillar ju deras rockiga musik. Skivan "Bury the Lies" ledsnar jag visst aldrig på. Har en av låtarna t o m som ringsignal på mobilen.

Precis som tidigare år var Bluestältet ett givet besök. Trevligt...
Sååå nöjd med Kalaset. Kanske speciellt lördagen då. =)

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jag antar att du hade pressackreditering eller...?;)

Det råder inte kameraförbud på området men det är inte tillåtet att fotografera artistframträdanden.

2010-08-11 @ 07:44:34
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Oj oj syrran har du varit olaglig ;-)?



Kul att få se bilder fr kalaset, själv hade jag aldrig ngn längtan dit, jag har nog blivit gammal!

2010-08-11 @ 08:08:10
Postat av: Carina

Hehe du har lyssnat på körleksprofeten från Gävle alltså :-)

Har faktiskt ett par skivor med honom som är riktigt bra!

Takida och The Ark tillhör mina favoriter de också, kanoners båda två!

2010-08-11 @ 16:51:49
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj, vilka snyggbilder!!! Du måste ha stått väldigt nära.

Kram!

2010-08-12 @ 21:17:36
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0