Kräftskiva

Kräftfisket följdes upp dagen efter med kokning i 8 minuter. Sedan ska de svalna och dra i lagen ett dygn innan intag alt nedfrysning (även det i lagen).   


Har tyvärr inte receptet men vatten, salt och dill är viktiga ingredienser.



Så röda och fina. Vilken förvandling!


Ser de inte t o m lite kloka ut i närbild? Haha...

Kräftskiva på lördagskvällen. Med tillbehör såsom västerbottenostpaj, sallad, nubbe och ett till kräftor rekommenderat vitt vin till. Sååå mums!

Mätt?? Jodå! Hela upplägget delades på två.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Åhh mums nu såg det riktigt goda ut. Fasen jag tror vi måste äta kräftor i år, kanske redan i helg. Fast jag får hämta mina på Ica.

2010-08-18 @ 07:46:34
Postat av: Sonja

Måste ha smakat underbart att få äta egenfiskade kräftor! De är mycket finare när de är röda än nyfiskade, nästan för vackert röda för att dissekeras och ätas..

Vi har kräftskiva på lördag, men som föregående skribent får jag vackert hämta mina på Ica.

2010-08-19 @ 17:55:37
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Susanne

Åh så gott det såg ut :-)... äter LCHF så jag hoppar väl pajen då...hmmm

2010-09-08 @ 14:00:10
URL: http://kandy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0