The festival

Precis när stora festivaldöden slår till i landets städer har jag varit med om något precis tvärtom. 

Efter jobbet i fredags styrde jag kosan 7-8 mil rakt ut i skogen till en liten, liten by med bara 25 invånare och en medelålder på ca 60 år. 
Byns f d skola (numera bygdegård) hade för första gången någonsin ställts i ordning/inhängnats för festival.


De förväntade 150 besökarna men önskade 300 besökarna blev i slutändan
otroliga 1500 besökare!

En provisorisk parkering hade ställts i ordning på en äng. Parkerade bilen och under 6 timmar fick jag uppleva artister som Timbuktu, Zacke, Movits, Olle Nyman, m fl uppträda på ett lastbilsflak under tiden som sensommar/höstmörkret så sakteliga sänkte sig.


Vid två-halv tre tiden på natten (efter ett vaket dygn på 21 timmar) stupade jag slutligen sååå sjukt trött raklång i sängen.

Än idag ett par dygn senare fattar jag inte att det överhuvudtaget hände, att jag var där och än mindre artisternas närvaro! En fredag i augusti... hip-hop musik... lååångt där ute bland tallarna i ingenmansland. 

Så sjukt, så annorlunda och så coolt!  

Kommentarer
Postat av: Carina

Coolt!

Tror folk tänder på lite annorlunda grejer typ deta här arrangemanget mitt ute i skogen som du beskriver. Nytänkande som säkert fler kommer ta efter!

2010-08-22 @ 21:43:10
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow! Vad kul att det blev så mycket folk. Det kanske blir en uppföljning nästa sommar. :)

Kram!

2010-08-22 @ 21:52:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin

WOW 10 ggr mer besökare än förväntat! Skoj att du får vad med om lite annorlunda trevliga coola upplevelser!

2010-08-23 @ 18:32:46
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: ibw

Det verkar som att folk tröttnat på stora festivaler och föredrar mindre, gemytliga. Så är det här också, små festivaler går bäst.

2010-08-23 @ 22:45:11
Postat av: Jill

Vad kul!! :)

2010-08-24 @ 12:35:08
URL: http://juvelia.wordpress.com
Postat av: Carina

Vilken känsla att få flytta in i drömhuset som du gjort, härligt! Även om priset på mitt drömhus verkar högt så är det inte det med det läget och skick mot vad husen brukar kosta där!

Just nu är det värre än annars att vara arbetslös :-(

2010-08-25 @ 07:30:13
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: karin

ja jag tror det jag med att man tröttar på stora festvaler med tiden

det där verkar mer mysigt

2010-08-26 @ 12:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0