Inspirationskväll

Avstod avtackningsceremonin av pensionären vars jobb jag övertagit.
Får man göra det?
Begav mig istället iväg till en fullbokad inspirationskväll på Kulturens Hus.



Började hela tillställningen med att sjunka ned i de sköna fåtöljerna och slumrade de första 15 minutrarna (får man göra det?) av kostekonomens föredrag "Ät allt, hellre lite rätt än helt fel". Snappade upp saker man redan känner till om mat, sömn och träning under den resterande halvtimmen.

Därefter följde 45 min föredrag av norske relationscoachen Atle. "Livet är galet kul – en hyllning till det goda livet". Tur jag vaknat till för nu skulle man om vartannat stå /sitta / klappa händerna, o s v. Som man fick skratta! En helskön / tokig norrman delade med sig av sina tankesätt; bjud på dig själv, tyck om dig, dröm och beröm.

Efter en paus med förtäring avrundades inspirationskvällen med kloka fråge-ställningar och ord av den professionella coachen Elizabeth Gummesson. 
Köpte hennes pocketbok ”Good enough – så blir du fri från din perfektionism” som hon även signerade. Intressant läsning gissar jag.

En kväll fylld av enkla tips och råd om hur man hanterar tillvaron utan att ställa orimliga krav på sig.
Och ja... man får tacka nej till måste/borde saker. 

Galet trött anlände jag hem, stupade i sängen och tyckte mig ställa väckarklockan
på 5:30...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Det är precis den boken jag läser nu, som jag berättade lite om till dig i telefon!

2010-02-25 @ 07:43:38
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Det är alltid kul med inspirationsföreläsningar.

Gårkvällens event på Kulturens Hus har gått helt obemärkt förbi mig. Brukar ju annars gilla sånt.

Bli av med sin perfektionism, hm, definitivt inget jag behöver läsa, borde kanske läsa motsatsen "Få ordning på något i ditt liv"

2010-02-25 @ 09:04:04
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: keb

Den boken behöver nog inte helller läsa jag har inte så stora problem med sånt.....

2010-02-25 @ 11:29:21
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com
Postat av: Syrran/Malin

Jag känner inte heller att jag har ngt "problem m perfektionism", men det finns mycket kloka saker i boken i stil m "ta vara på livet", mindre måsten o mer glädje osv Sen lär man sig att förstå människor som är drabbade, varför de agerar som de gör! Perfektionism är verkligen inget att sträva efter, det sätter mer krokben än det tillför !

2010-02-25 @ 19:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0