Kalops och vin

I söndags firades det när jag halv åtta på kvällen kom hem efter några timmar på nyjobbet. (Andra söndagen på raken och ett otal timmar hemmavid.)

Sambon bjöd på godaste och möraste kalopsen gjord på finaste älg. Tillsammans med potatis, rödbetor och saltgurka. Slurp.... 


Invigde även de under lördagen inköpta vinglasen, modell stooora (45 cl),
genom att delade på en halvflaska rött. 375 cl vinflaskorna är alldeles lagom.


Varför firades det? Jo, hej hopp. För att jag efter sex veckors anställning äntligen färdigställt mastodantjobbet med kontoplansöversyn och konvertering av nyjobbets samtliga sex bolag till nya kontoplanen. Något som eg skulle gjorts för ca 10-13 år sedan. Sååå trist men ack så skönt att ha rott det i hamn. Delseger.

Kommentarer
Postat av: Carina

Det gäller att ta alla chanser som finns att fira, mer firande till svenska folket!

Kalops = kärlek, på riktigt :-)

2010-02-10 @ 07:37:40
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Syrran

Av ngn konstig anledning känner jag alltid mig så nöjd när jag lagar äkta gammal hederlig husmanskost.

Månne om det är de torndedalska urmodersgenerna som blir tillfredsställda då?



Skönt att ha avslutat ett projekt på jobbet!

2010-02-10 @ 08:28:21
URL: http://malkins.blogg.s
Postat av: Sonja

Grattis till jobb-bedriften! Bra jobbat! Men å andra sidan tvivlade jag aldrig på att du fixar det.

Då måste de vara nöjda och imponerade av sin nyanställning!

Säger som din syrra, man känner sig verkligen nöjd när man lagar gammal hederlig husmanskost eller gör storkok, bakar och syltar osv.

Tycker också att halvflaskorna är precis lagom att dela på, tyvärr finns så få goda sorter..

2010-02-10 @ 10:27:05
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: keb

Kallops är gott! han verkar duktig på mat din sambo!

Han ska du vara rädd om ;-)

2010-02-10 @ 13:44:16
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: ibw

Du har hittat ett kanonkap från Kalix, var rädd om honom. Han verkar vara duktig på det mesta.

2010-02-10 @ 15:48:20
Postat av: Camilla

Mums vad gott! Jag har nog aldrig ätit kalops på älg, men det så underbart gott ut!

TACK SNÄLLA för roligt/fint kort och trisslotter! :) Vad glad jag blir! :-D

Nu känns det inte alls jobbigt att fylla 40.

Jag ska skrapa lotterna på riktiga dagen i morgon och jag hör av mig om jag vinner.

Tusen tack! ♥

2010-02-11 @ 17:55:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0