Årskrönika 2009

Lägger ännu ett år till handlingarna. Vad hände under året? En kort summering.

Boende
Renovering av allrummet på övervåningen, inredning av mycket flitigt nyttjat uterum, utomhusaktiviteter under sommarhalvåret såsom byte av altanräcke, markiser och utebelysning.
Plågade även er bloggläsare med otal foton från den vackra trädgården.

I höstas firade vi 1 år som husägare. Trivs som fisken i vattnet. =)
 

 

 
Unna
Året då jag badade mer än någonsin! Den hittills längsta utomhusbadsäsongen
i mitt liv; 16 maj - 14 september. 4 månader är inte illa på dessa breddgrader.
Bor ju faktiskt på breddgrader norr om Island.


Böcker/film
Om 2008 blev året då jag läste så blev detta film året, även om jag hittade Håkan Östlundhs böcker. 2009 var året då Stieg Larssons samtliga böcker gick upp på bion. Diggar Lisbeth Salander rollfigur skarpt!


Upplevelser
Årets utan tvekan bästa upplevelse var de två konserterna med Springsteen på Stockholms stadium 5 och 7 juni. 


Träning
Lyckades utöka träningen till 8,5 månader innan (ursäkta uttrycket) det "kukade" ut sig fullständigt. Återupptogs igen månaden innan jul. Så välbehövligt och skönt. Nu ett ofrivilligt brejk över jul/nyår p g a tids/orkesbrist p g a storhelger, jobbavslut och nytt jobb.

Hälsa
Klubbad säl blev ett återkommande uttryck under året. Mycket sliten, dålig sömn och utpumpad med jämna mellanrum. Däckades slutligen drygt 3 veckor utav 
oktober månad. Svininfluensa eller ej? Ville/fick inte veta.

Gjorde i höstas av med ytterligare fem ofarliga men fula födelsemärken.
Min f d svägerska Frida bragdes så tragiskt om livet i augusti.

Jobb
Mycket, mycket, mycket... indragningar, förändringar, förflyttningar. Slutligen ett ohållbart okontrollerbart accelerande tempo efter semestern. Resulterade sedemera i egen uppsägning i höstas p g a nytt jobberbjudande.


Avrundar härmed 2009 och ser fram emot ett nytt spännande år - 2010.
Har alltid gillat jämna årtal bättre än udda. ;)

Kommentarer
Postat av: Carina

Oj vilket fint uterum ni har....ja hela alltet verkar superfint!

Ett händelserikt år ser jag!

Det med träningen är samma här, uselt verkligen!

Men nu tar vi nya friska tag :-)

2010-01-02 @ 09:00:08
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Syrran

Bra summering! :) Själv känner jag oxå starkt för att leva lite nyttigare framöver, fast nu är jag fått ngn eländig slemhosta..särskilt när man lägger sig för att sova.



2010-01-02 @ 11:11:59
Postat av: Camilla

Gott nytt år Carina! Vilken mysig sammanfattning. Jag som följt din blogg hela året, känner igen mig i alla faktiskt.

Nya friska tag nu 2010!

KRAM!

2010-01-02 @ 12:03:28
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: keb

Roligt att läsa din årskrönika

God fortsättning!

2010-01-02 @ 12:50:49
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: ibw

God fortsättning på det nya året. Vi har också haft ganska mycket förändringar i våra liv, flytten till Bollnäs från Kalix och därmed sa jag upp min tjänst i Kalix.

2010-01-02 @ 16:44:18
Postat av: Sonja

Lite tungt år men med även positiva händelser verkar det som. Men man behöver det ena för att uppskatta det andra!

2010 verkar ju börja i positiv anda med nytt jobb, på G med träning och inga förkylningar....

2010-01-04 @ 11:51:07
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0