Pyjamas.. klädsel eller ej?

Får man gå omkring en hel dag i pyjamasbyxor, linne och morgonrock? Det var i alla fall vad jag/vi gjorde på årets första dag. Slumrade lite lagom till Ivanhoe under eftermiddagen. Vid det här laget vet man ju i detalj vad som händer.

Den andra styrde vi kosan lite norr/österut för att fira den nyblivna 40-åringen i hans/deras stuga eller rättare sagt timrade hus på två våningar. Trevligt, lugnt och fint men kallt (fick ta till starthjälpen på bilen för att alls komma oss iväg).

Övernattade hos svärföräldrarna innan vi idag söndag åkte ytterligare österut och besökte det stora möbelvaruhuset. (Det var ju trots allt 7,5 månad sen sist.) Middag och matlåda hos svärföräldrarna innan vi åter styrde hemmåt. Tack, tack!

Rundar nu av framför tv:n... i just pyjamasbyxor, t-shirt och morgonrock.
Mys pys!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men, det låter ju hur skönt som helst! :-D

Jag tycker alltid att det råkar dyka upp någon oväntad som ska hälsa på, just då man har såna slappardagar - annars kommer det aldrig någon.

Och tack för alla frågor om tandläkare och så på min blogg, jag har svarat dig under respektive inlägg.

Kramar!

2010-01-03 @ 22:10:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

På årets första dag får man gå omkring i morgonrock hela dagen.

Även andra dagar om man är sjuk!

Dessutom är det väldigt vanligt att folk är mer eller mindre sjuk på årets första dag...;)

2010-01-04 @ 11:44:39
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

ja att gå omkring i pyjamas, tjocksockar är helt underbart skönt, det borde alla göra ibland.

2010-01-04 @ 15:09:08
Postat av: Malin

Jag har knappt ngn pyamas men många är de dgr jag nött på min älskade plyschdress under helgerna..när jag varit ut drog tex på affären drog jag bara täckbyxorna över..



Brukar skoja med kusin Js sambo att jag klätt upp mig för honom, har alltid mina plyschbyxor när de hälsar på..brukar få en o annan kommentar igår var det ngt om rödstrumpa!!? hahaha

2010-01-04 @ 17:11:50
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina

Såna dagar i myskläder är de allra bästa, dagar som är helt utan måsten alltså, me like :-)

2010-01-04 @ 22:19:46
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0