Sporre & samvete

Min stegräknare, tillika avståndsmätare och klocka med automatisk tidtagning är suverän!

P g a dubbla sensorer kan man placera den hur som helst och ändå räknar den korrekt på stegen. I snöret runt halsen, i fickan eller i handen. Äntligen är det slut på antalet missade steg, m m.

Då jag bara använder stegräknaren i träningssyfte (ej i vardagen) blir den min sporre, MEN även mitt samvete då den har automatisk lagring och nattlig nollställning av dagens värden samt en veckas dagligt minne.
De dagar man inte tränar kommer man inte ifrån den stora NOLLAN i samtliga värden. Detta får man helt enkelt lära sig leva med i en veckas tid. ;)

Löpande under veckan presenteras motionen i kolumnen till vänster. Enbart för för träningsdagbok summerar jag sedan veckans motion.

Vecka 2
Mån:   4,9 km promme (45 min)
Tis:     4,9 km stavgång (45 min)
Ons:   4,5 km promme (45 min)
Tors:  -
Fre:    -
Lör:    -
Sön:   4,9 km stavgång (45 min)

Kommentarer
Postat av: Sonja

En sån stegräknare borde jag ha!

Har ju testat ett flertal men antingen hålls de inte på plats eller så nollar de sig själv hela tiden så en dag när man vet att minst 20000 steg är avverkade visar den 129 steg...:(

2010-01-17 @ 21:20:15
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Imorgon börjar vi vår 10 v stegtävling, jag kommer att ha stegräknare på mig fr morgon till kväll för att inte missa ett enda steg att redovisa, allt för lagets skull! Tyvärr är inte min stegräknare av samma goda kvalitet som din...tvärtom. :(



2010-01-17 @ 21:54:52
Postat av: Camilla

Funkar verkligen kilometermätaren på den? Jag har en hyfsat avacnerad stegräknare, men den mäter inte alls rätt på kilometer. Har testat flera gånger i 5 km och 6 km spår och den visar 1-1,5 km för lite i gångsträcka. Däremot stämmer stegen exakt.

Vore kul att höra om du testat på en sträcka som du vet kilometerantalet på.

Kram!

2010-01-17 @ 22:07:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

för att en stegräknare skall fungera, så måste man ställa in steglängden rätt. Det är viktigt, annars blir det fel värde. Har också en stegräknare, fast jag har inte använt den på ett tag, kanske skall jag plocka med den i morgon.

2010-01-17 @ 22:39:25
Postat av: Carina svarar:

Sonja, Minst 20.000 steg! Wow... har aldrig lyckats med det konststycket.



Syrran,Om det inte varit för att er stegräkning är sååå långvarig och dessutom krockar med min egen promenadperiod hade du fått låna den.



Camilla, Inte så att du har för kort steglängd inställd på din?



IBW, Exakt. Steglängden är grejen! Har den inställd i det tempo (steglängd) jag har då jag går själv. Med sällskap i lägre tempo blir det fel. Men då går vi en redan uppmätt slinga.

2010-01-18 @ 06:37:02
Postat av: keb

det är bra du du promenerar...du kanske kan gå lite åt mig med;)

2010-01-18 @ 14:52:36
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Daniel

wow såååå duktigt!!!

2010-01-19 @ 14:19:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Carina

Hmmm min stegräknare är urkass, stämmer inte alls vilket också var orsaken att jag till sist tröttnade. Kanske skulle det vara roligare med en sån som du har, tror jag gör massor med steg på arbetet till och med, stor lokal!

2010-01-19 @ 17:47:17
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0