Brrr.... svinkallt

Idag är det kallt. -29,7 grader utomhus. Behöver jag nämna att jag väljer att befinna mig utomhus så lite som möjligt? Hade det inte varit för jobbet hade jag inte lämnat huset. Rör mig endast mellan hem, bil och jobb. Fattar egentligen inte att jag valt att bosätta mig här frivilligt. Drömer mig gärna bort till varmare breddgrader.

Det är nu över ett år sedan jag senast gjorde en översyn av DVD-spelarens hårddisk. Senast det begav sig råkade jag av misstag radera en hel inspelning istället för en bortklippt reklampaus. Detta tack vare att jag var mer uppmärksam på beskrivningen i den 3 cm tjocka instruktionsboken än på intruktionerna på tv-skärmen. 

Ikväll har jag utan större tabbar ägnat mig åt att namnge inspelningar, redigera bort reklam och annat tjafs samt bränt ned program/filmer på dvd-skivor; Svenska melodifestivalen 2007 och 2008, Stjärnor på Is 2008, Holiday, m m.
Ja, inte de mest färska programmen. Men ändå.


I skrivande stund har jag satt spelaren att göra en hårddiskoptimering.
Låter det trist? Mmm... men nu är det gjort. I princip utan den feta instruktions-
bokens hjälp (stjälp).


Kommentarer
Postat av: Malin

Det där är typiska "borde ta tag i" saker. Idag raderade vi bort ca 13 tim inspelningar fr vår DVD hårddisk.. en film skulle Emma vilja bränna ned..men jag orkar inte leta fram instruktionsboken..

Har andra liknande "borde ta tag i" saker..tex leta fram uppgifterna för våra e-postkonton o konfigurera Outlook på nydatorn..

2010-01-07 @ 22:16:33
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: keb

Ja man får göra det lite då och då både

diskdefragmentering och skandisk

När en hårddisk används mycket så sprider den ut filer över hela din hårddisk. Som givetvis gör att hårddisken få jobba mer när allting ligger huller

2010-01-08 @ 03:00:52
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Carina

Här har vi vettiga -17 idag och igår "bara" -12 men vi har snö i MASSOR, till och med jag tycker att det räcker nu!

2010-01-08 @ 09:16:17
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men melodifestivalen 2008 var ett bra år! :)

2010-01-08 @ 14:20:29
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Perfekt sysselsättning då man vägrar sticka ut näsan. Jag funderar på att gå i ide tills det blir mer normalt ute igen. -10 är max, där går gränsen.

Gud vad jag ska njuta av sommaren sedan, den måste ju bli otroligt varm (får man hoppas).

The holiday var bra! :) Mysfilm!

Kram på dig och trevlig helg!

2010-01-08 @ 16:59:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

jag tycker att en liten promenad med mycket kläder är ganska skönt. Jag har jobbat på sjukhuset denna vecka och tagit en promenad t o r varje dag, 2 km enkel väg, jag har varit t om svettig.

2010-01-08 @ 18:11:44
Postat av: Carina

Luftslottet är inte lika superbra som de andra två men denna knyter ju ihop hela historien känns det som, absolut ett måste!

2010-01-10 @ 17:42:27
URL: http://skalet2001.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0