Utvilad och energisk

Sambon bortrest sedan ett par dagar.

Har verkligen slappat under tiden. Vaknar pigg redan kl 7 på lördagsmorgonen... utvilad och full med energi.

En energi som innebär att jag hunnit sortera två tvättkorgar med tvätt och kört en maskin, vikt bort tidigare ren trippel tvättmängd, dammsugit huset inkl garage, diskat (maskin och hand), sorterat in räkningar och satt bilen i värmare. Men även duschat och rakat bort kalsongerna ;) som Lappshakira utrycker sig.

Allt detta innan jag intar lördagsmorgonens frukost. Nu är både jag och hemmet redo för min rajtan tajtan. Great!

Uppdaterat senare
Min rajtan tajtan var inte utgång. Nej, istället var det dags att genomföra 1:a kvartalets shopping. Ja, det är nästan så. Ingen älskare av affärer. Samlar istället ihop till en gedigen lista som sen betas av i rasande takt:
Readukar från Hemtex (säljer dem någonsin nått till ordinariepris?), Craft skidbyxor, skön flanellpyjamas (Lindex), Adidas mjukisbrallor, Sport BH (Lindex).

Svängde även förbi på flera koppar kaffe hos E & N på Skurholmen. Oj, så fint dem renoverat på hela mellanvåningen under fjolåret! Varenda vägg var förändrad alt borttagen, liksom fönstrena på huset.
Öppen planlösning med nytt större kök, matsal och vardagsrum. Man känner knappt igen sig. Året innan lyftes taket bort och en extra våning byggdes på huset. Dessutom har huset byggts ut med en rejäl hall och hela källarvåningen setts över. Verkligen inga små projekt dem rott hem. Grymt imponerad!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oops, du måste ha sprungit som ett jehu genom huset. Allt det där hinner jag inte ens på en hel dag!

Kul att du också hittat tillbaka till gymmet, synd att du inte valde Nautilus. Men å andra sidan blir inte min axel bättre kanske vi syns på Helex...

2010-01-16 @ 11:14:09
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Rajtan tajtan??? Vill höra mer om det!

Vi har roat oss på stan o Storheden idag..



2010-01-16 @ 16:48:39
Postat av: Camilla

Då katten är borta... :)

Hoppas ni får en trevlig partykväll. :-D

Det var alldeles för länge sedan här, själv har jag ju snöat in helt på skidor på all min lediga tid.

Därmot är jag inte lika duktig som dig på lördagsgodis, hos oss är en stor skål med choklad, lakrits och annat onyttigt (men gott).

Kram!

2010-01-16 @ 18:00:14
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: keb

Tänkte just samma när katten är borta....

:-)

2010-01-16 @ 22:11:29
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Ahaa du var oxå i shoppingsvängen! Skidåkning på g??



Igår skulle man varit ute o fotat, soligt o grannt med rimfrosten på träna, idag då jag skulle haft mer tid för det = mulet o det mesta rimfrosten borta..bad timing!

2010-01-17 @ 10:04:06
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0