Kliar i fingrarna

Efter en tid i stan behövde jag få återkomma till stugan och dess miljö. Passade därför på att tillbringa ytterligare fem dagar utav min semester där.

Denna gång stod "batteriladdning" på min agenda. Behövde komma iväg, 
slappna av, sova ut, umgås med familjen och bli lite bortklemad med god mat, bastubad, bokläsning, vila, morgonträning och dagliga dopp i sjön.

Under min andra halva av semestern har jag kommit igång riktigt med träningen igen. Efter några dagars kraftig utförsjoggning i stan började knäna spöka varpå intervallträningen drogs ned till power walk resp stavgång.

Batteriladdning i all ära. Men emellanåt vill det till att klia i mina fingrar. Tur då
att syskonbarnen så gladeligen spelar Mastermind med mig.
Antalet rätta färger på raden markeras med vitt antal. Rätt färg på rätt plats markeras med rött. Bakom den blå luckan finns det rätta svaret.
Oj, vad jag älskar detta snabba och enkla tankespel! 

Som jag har målat i sommar! Hemmavid har fjärrvärmerören i lilltoan och vardagsrummet samt trappen mellan våningarna bestrukits vita. Stugan har försetts med falurödfärg utvändigt.  

Såg till att försäkerhets skull förse mig med lite färg även denna gång utifall att. Å.. jo visst blev jag åter målarsugen. Förutom att pallen förvandlades vit försågs en två meters golvtröskel med lack.

Ibland är det t o m rogivande att ta hand om den lilla handdisken som omväxling till diskmaskinen i stan.

Jag älskar verkligen det enkla stuglivet!! Vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade haft möjlighet att växla mellan stans snabba och automatiserade liv med landets enkelhet.

Men jag vet också att det inte är alla som klarar/gillar denna växling.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja jag är oxå så lyckligt lottad att hela min familj trivs så bra i stugan.



Känns tungt att återvända till stan o jobbet..

2010-07-30 @ 14:50:30
Postat av: Sonja

Mastermind, evigheter sen jag spelade det, ja, inte sen tonårstiden då jag älskade det.

Enkelheten i stugliv är rogivande även handdisken!

2010-08-02 @ 12:22:52
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Vad mysigt det ser ut. :)

Duktig du är med motionen också, jag var hur lat som helst på semestern. Nu har jag kommit igång på allvar igen i alla fall. :)

Ha en fin onsdag!

Kram!

2010-08-04 @ 09:53:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0