Ojojoj

Kom visst alldeles av mig i bloggandet.

Lämnade i lördags både nysnö och oplogad uppfart för avfärd ned till huvud-staden. Klev av planet och möttes av bästa vårdagsjämningsvädret. +10 grader, strålande sol och takdropp (eller rättare sagt forsande från taken). Så ljuvligt så!

Även om lillkameran var medpackad bestämde jag mig ganska snabbt för att låta den förbli så.

Lunch på Söder. Och någon uppfriskning innan det var dags att kliva på Ålandsbåten efter kl 17. På äkta "Färjan"manéer var det obligatorisk fotning av de påstigande resenärerna och kaptenen informerade i högtalarna. Och ja... rösten var densamman. MEN... ingen Håkan i baren. Han var väl i Thailand då.

Hittade det fönsterlösa krypinnet på våning 9/12. Viss vibbration kunde kännas
i hytten då vi tog oss genom isflaken. Vid ett besök på de nedersta våningarna
(6 våningar ned) hördes tydligt isens krafter mot skrovet. Tankarna gick till Titanic. Kände mig lyckligt lottad för min fönsterlösa hytt betydligt högre upp.

3-rätters middag och senare stuffande på båtens discogolv.

Försenade lade båten till vid Mariehamn lagom till frukosten. Frukost och hemfärd i tristaste snöfallet. På söndagseftermiddagen öppnades barerna igen och bandet klev upp på scen.

"Tekniska problem" hette det när vårt lagom sena plan slogs ihop med nästa tur för att fylla ett plan istället för att köra två halvfulla. Efter 4,5 timme på Arlanda fick vi slutligen boarda planet norrut.

Hemkommen på sena söndagen. Ännu flera dygn senare tar jag igen nattsömn. Jag återkommer när krafterna gjort detsamma.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh, kryssa bland isflak vore inget för mig. Jag skulle ha varit livrädd.

Ni verkade ju ha haft en trevlig kryssning i alla fall, synd med flygförseningarna på hemvägen bara...

Men... jag som ville se foton. ;) Men jag vet hur man känner sig ibland med kameran i högsta hugg, det var nog klokt av dig att låta den vila.

Kram!

2010-03-24 @ 08:26:14
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Ja om man inte vill förklara exakt varför man fotar hela tiden så är det lika bra att låta bli..



Tekniska problem? Jodå det passade nog rätt bra just då kan jag tro, drygt.. Jag vill höra alla detaljer sen när vi träffas.

2010-03-24 @ 08:48:22
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sonja

Låter som en riktigt bra resa, med tanke på att du ännu sysslar med återhämtning...;)

2010-03-24 @ 08:57:03
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: keb

Hehe är återhämtningen länge än resdagarna så har resan varit bra ;-)

Att kryssa mellan isflakeni en båt eller färja nää jag tror jag avstår

2010-03-24 @ 10:30:59
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: bw

Slapp du "gungsjukan", jag brukar alltid bli åksjuk när jag åker färja till Åland/finland, därför undviker jag, men det låter hur trevligt och mysigt som helst. Vi hade också förra helgen 10 grader varmt med"takregn", idag är det lite kallare, endast 3-4 plusgrader.

2010-03-25 @ 15:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0