Tider

Man ska inte "hoppa över" en helg. Den behövs verkligen för återhämtning.

Utav måndag- och tisdagkväll minns jag inte mycket.
Onsdagkväll somnade jag i soffan redan kl 20.
Torsdag höll jag ut 30 min extra till 20:30.
Puh... fredag idag. Måtte kvällen bli längre än till 21.

Det som ska göras sker om morgnarna. Lugn start med frukost till datorns sällskap. Ja, ibland sitter jag i upp till en timme. Bloglovin och ev egna inlägg. Räkningsbetalning. Handlings- och middagsplanering. You name it.

Plötsligt är kl 7 och det återstår endast 30 till att jag ska befinna mig på jobbet. Dusch med hårtvätt på 5-10 min. Påklädning, linser, smink, lite hårfix och raskt iväg med bilen. Snablar ;) så effektiv jag är mellan 7 och 7:30.

Stämplar sällan in på jobbet med alltför många minuter tillgodo. Verkar dock vara ett genomgående beteende även hos arbetskamraterna.

Nu är det visst brådis igen!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj, beundrar männskior som är snabba med sin "morgontoilett". Själv behöver betydligt längre tid, jag liksom vaknar medans jag sminkar och försöker få ordning på håret. Men sen blir jag också ganska effektiv med frukost åt mig och pojkarna, röja köksbordet från post och reklam, tömma diskmaskin, tvättmaskin, inköpslappar, lappar till skolan, middagsplanering, mm.

Men tyvärr, jag kommer konstant efter åtta in på jobbet, vilket är lite beroende av vilken buss jag hinner med.

2010-03-26 @ 07:44:59
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Daniel

Men skönt att du får sömn så tidigt å får vila iaf!!!

2010-03-26 @ 09:27:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Syrran

Du är en typisk morgonmänniska!



Jag är inte lika tydlig morgonmännsika men def mer morgon än kvällsmänniska.

2010-03-27 @ 08:21:22
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hoppas att du hinner återhämta dig nu under helgen, men ni rustar väl för fullt? :)

2010-03-27 @ 17:20:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0