Att hinna

Oförberett insåg jag att lunchtimmen var slagen. Ingen av lunchrestaurangernas menyer lockade. Satte mig i bilen utan mål, vilket slutade med att jag:

- Tankade bilen
- Körde hem
- Tog in posten
- Sökte något ätbart
- Kokade potatis, stekte ägg och korv
- Kontrollerade matkontot och fyllde på det
- Intog lunchen
- Planerade enkel matinhandling
- Plockade undan
- Försåg mig med shoppingbag
- Sökte fram mobilladdaren
- Körde tillbaka till jobbet

Tänk ändå vad man hinner på 65 minuter! (Stämpelklockans registrering)

MEN.. jag hann inte diska. ;)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det kallar jag effektivt!!



2010-11-02 @ 16:18:29
Postat av: Sonja

Jösses, det var snabbt jobbat! Hann potatisen verkligen koka??

2010-11-02 @ 17:35:02
URL: http://sonler.blogg.se/sonler.se/sonler
Postat av: Carina svarar:

Syrran, Ibland blixtrar jag till. ;)



Sonja, Jodå. Tog mandelpotatis som jag halverade. Kokade upp vatten i vattenkokaren som jag sedan hällde ned i kastrullen. Lade ned potatisen samt tillsatte salt. Dessförinnan hann jag stå och tveka/välja mellan makaroner och potatis.

2010-11-02 @ 18:35:20
Postat av: Keb

:) luncher är till för vila Carina...

2010-11-03 @ 00:25:41
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0