Omfamnad

Sen jag flyttade till stan kramar jag gärna om mina vänner. Minns att jag i början 
kände mig ovan vid situationen. Undrar just hur barndomsvännerna från hemorten nu tar mitt kramande?? Säkert lika ovant som jag gjorde för drygt 10 år sedan.


Drog idag som hastigast iväg på lunch. Efter snabbt intag styr jag stegen mot utgången och bilen. Blir dock ifattgången och omkramad bakifrån. Hårt och säkert utan någon som helst tvekan. Killen ifråga pratade på.. glad ihågen.
Shit.. kände igen och placerade honom tillslut p g a hans sällskap. Men namnet...
ingen aning. Måste fråga någon.

Är så usel på ansikten och namn. Namnet försvinner strax efter presentationen. Träffar en del folk i min nuvarande tjänst. Alla vet vem jag är men inte vice versa. Ojoj..

Däremot behagar jag minnas om någon har ett handslag likt en disktrasa, d v s mjuk och sladdrig. I värsta fall även lite fuktig. Å speciellt om det är en karl. Antar att det både förvånar och sticker ut i mängden. Men namnet... nej inte det.

Men kramen.. den var skön.


Kommentarer
Postat av: Sonja

Ja, man kramas mycket mer i stan! Kul och höra att du också upptäckt det, trodde bara det var på mitt jobb....

Usch, detta med att känna igen folk, är hopplös, fullständigt hopplös på det.

Men... min kollega busvisslade efter en kille idag, retade honom att han dissade oss och frågar MIG sen lite osäkert att visst är det Micke? Ja, svarar jag tvärsäker. Det var det inte! Men vi snackade med killen och förklarade misstaget, han blev säkert glad att nån busvisslade efter honom...;)

2010-10-13 @ 20:42:06
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Sonja

Disktrasehandslag, mjuk, sladdrig och ofta fuktig! USCH!

Tror jag tog upp det i ett blogginlägg en gång.

Nä, ett handslag ska vara fast och stadigt.

2010-10-13 @ 20:46:50
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Javisst är det "stadsfasoner" att kramas, men det är oftast trevligt med en kram, det kan behövas mer kramar i vår annars alltmer råa och tuffa värld.



2010-10-13 @ 20:59:24
Postat av: ibw

Jag tycker inte att det är stadsfasoner, jag kramar gärna när jag hälsar på vänner och bekanta och detta gör man nog mer söderut än norrut. I Tornedalen förekommer inte kramande på samma sätt, där bjuder man på bastubad

2010-10-14 @ 18:27:15
Postat av: Carina

Det där med handslaget är så otroligt viktigt, nästan första intrycket faktiskt!( utseendet före, går ju inte att undvika liksom)

Nee jag tar ett redigt tag om den hand jag får chans att hälsa på :)

2010-10-17 @ 12:25:00
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Keb

Jag tycker inte heller att kramandet har med stadsboendet att göra.

Jantelagen har ett starkare grepp om norra sverige än

både på gott och ont...

Sen tror jag att människor förrändrar sitt beteende med tiden

vi påverkas av massmedia mer än vad man gjorde förr.



Jag tycker kramandet har blivit lite överdrivet Och har blivit en hälsningsform..

Förr skaka man tass med varann om man inte kände varann.

Jag kramar inte helt okända när jag ska hälsa.





2010-10-17 @ 13:01:53
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0