Bekymmer, lösning och firande

I helgen har det töat i massor. Regn varvat med 12-14 varmgrader har inne-burit skrapning av garageuppfarten ett par gånger för att inte köra fast. :)

Ljuvligt om det inte varit för att temperaturen i uterummet (min nuvarande kyl) steg på tok för mycket. Värsta paniken löstes med kylbag och isklampar för mjölkprodukterna. Men jösses så omständigt leverne och bekymmer!

Har kikat runt efter ny kyl och frys och kommit fram till att mina nuvarande vitvaror inte är av standardmått. Det kommer att krävas ombyggnation
för att rymma de nya.

Ringde föräldrarna lite försynt och undrade om de hade vägarna förbi stan
till veckan och kunde ta med sig min stugkyl tills allt löst sig. Kort senare meddelar dem att de är på G och att leverans sker ca kl 22 på söndagskvällen
16 mil enkelväg!

Jag har verkligen världens BÄSTA föräldrar!!! Så härligt att få träffa dem, surra och fika lite medhavd gofika på sena söndagskvällen. Synd bara att jag
inte kunde övertala dem att stanna över natten utan att de promt skulle köra 
de 16 milen åter på sena söndagskvällen.

En fungerande kyl firades under måndagen med handling. Lyx att efter
1,5-2 veckors tid kunna handla hem färsk mat. Godsaker som färskpressad juice, honungsmelon och INLAGD INGEFÄRA inhandlades. Det sistnämnda intogs.

Jo, jag är medveten om mina stundtals väldigt konstiga matvanor! ;) 


Kommentarer
Postat av: Syrran

Nämen inlagd ingefära? Utan sushi? Det var en konstig last :)



Mycket snällt av mor o far att ställa upp så snabbt för dig, men de skulle hemskt gärna få komma utan anledning lite oftare o gärna stanna lite längre tycker jag! Jag vet att de läser detta ;-)

2011-04-04 @ 21:19:23
Postat av: Carina svarar:

Mamma och Pappa... Jag håller med syster i ovanstående.

2011-04-04 @ 21:28:38
Postat av: keb

ja det var ju snällt av dom att komma med en kyl ni bor ju inte precis nästgårds... men vad gör man inte för sina barn :-)

2011-04-04 @ 21:35:41
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Skönt med pigga föräldrar som kan rycka in när så krävs.

Stundtals konstiga matvanor ska du nog undvika att skylta med, kan få folk att undra vad som är på G....;)

2011-04-05 @ 07:27:00
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Carina

Ja vad vore man utan sina föräldrar tro?

Man klarar sig men visst är det toppen att ha dem :)

Skönt att få lite hjälp mellan varven, det behöver vi människor!

2011-04-05 @ 10:57:01
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nä, men sånt är ju bara gott till sushi tycker jag. Eller... jag har faktiskt inte provat att äta "bara" inlagd ingefära.

Du verkar också ha världens snällaste föräldrar. :)

Tack så jättemycket för kommentaren i min reseplanering. :) Jag har besökt Prag en gång och Paris två gånger, men jag måste säga att jag blev mer "kär" i Paris. Vet inte varför... Prag var jättevackert också och jag vill gärna dit igen. Just nu har jag ingen aning om vart vi kan hamna.

Kram!

2011-04-05 @ 13:08:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

Inte illa, men de vill ju träffa sina barn också.

2011-04-05 @ 18:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0