Kloning och lappkast

Vilken dag!!

Efter 8 dagars begränsning (läs: normal) arbetsbelastning p g a kraschad jobbserver var vi idag åter på banan med full åtkomst/kapacitet.

Började arbetsdagen med på jobbparkeringen dyka in under motorhuven och konstatera att pärlan (bilen) fullkomligen bolmar ut den påfyllda vätskan ur kylaren. Stämplar strax därefter in på kontoret och förankrar mig vid telefonen.

Idag hade jag behövt klona mig till ytterligare en (stundtals två) person/er.
Varit inloggad och jobbat på två till tre arbetsstationer. Ständigt med någon i luren/hasorna; kund, kollega, "bilmekaniker", inhyrd redovisningskonsult eller
en till fyra (!) datakonsulter. Jagat på och levererat info/beslut eller arbets-material till samtliga. Puh!

Lunchrasten blev inget undagtag. Förutom restaurangbesök hann jag varmköra bilen, ta in den på "verkstaden" och konstatera sprucken kylare. Återvända till jobbet och surfa efter lösning, ta beslut samt beställa nya delar. 

Om förmiddagen hade full rusch var det INGET mot eftermiddagen. Den inhyrda redovisningskonsulten var helt slut när jag skickade iväg henne efter bara
3 timmars jobb trots att jag hela tiden tillhandahöll henne arbetsuppgifter, material och direktiv.

Tog mig vid ett tillfälle tid att besöka hemlighuset varpå jag omgående efterlystes.

Lämnade det maxade arbetstempot med ett par limpskivor till middag och styrde direkt till fotokursen. Möttes av varma, glada och avslappnade människor.
En rolig kväll tillsammans med andra med samma intresse; "Hur vi ska få ut så mycket som möjligt utav våra systemkameror. Att frångå automatprogrammen och själva ta kommandot över ISO-tal, bländare och slutartid."



Klockan har passerat 22. Sitter nu här fylld med energi, inspirerad till max och med fötterna i hett fotbad. Vilket underbart sätt att avrunda en sjukt maxad arbetsdag. Plötsligt ligger arbetsdagens kaos sååå långt borta att man har
svårt att tro att allt hänt under ett och samma dygn.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Puh, blev helt slut bara av att läsa om din dag!

Förstår att den hyrda konsulten blev helt slut....;)

2011-02-11 @ 07:34:39
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Själv åt jag en banan till middag när jag kastades mln firmafesten och kursen. Ja visst är det roligt att träffa människor m samma intresse!



Och istället för att återuppta firmafesten valde jag att åka hem o traggla fysik..tänk om dottern åtminstone kunde uppskatta ens uppoffringar.

2011-02-11 @ 08:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0