Dag och natt lika långa

Vårdagjämningen (21/3) firades med att skotta upp 
altanen i söder. Ett nätt träningspass efter jobbet. 

Nu ska här njutas av fina vårdagar, ledig tid i sköna 
solstolen och gott grillat.

Till helgen är det åter dags
för sommartid.. vilket betyder längre ljust om kvällarna men
också en timme kortare helg.

Själv har jag precis fått klockan
i kroppen att automatiskt vakna strax innan jobbklockan plingar.
Men varför ha alarm om det inte kommer till användning? ;)

För var dag som går blir dagen liiite längre än natten.

Nice.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Visst är det skönt!

Men tyvärr går ju denna tid fram till midsommar alldeles för fort. Jag blir rent av stressad.

2011-03-23 @ 08:42:46
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Carina

Men nu känns det ju verkligen att det är vår på gång. Blir alldeles glad i hela kroppen när jag ser att de börjar sopa trottoarer och alla glada människor som ler överallt :)

2011-03-23 @ 15:34:22
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Syrran

Ja nu är nedförsbacke, glatt o isig är den så jag kan hålla med Sonja om att det går lite för fort :)

2011-03-23 @ 17:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0