Fina recensioner & komplement

Har precis kammat hem finfina recensioner av kursledaren (mångårig fotograf) 
efter att igår ha visat upp några av mina foton. :D 

Jag (den smått tillbakadragna kursdeltagaren) överlämnade till slut min medtagna USB-sticka fylld med tråkiga ekonomiska mappar men även en mapp med bilder för öppen visning. Med nyfikenhet ögnade han igenom bilderna.

Fick finfina recensioner för två porträttbilder i 80/20 vinkel. Men även för bild-
kompositionen (linjer och mål) på isvägsbild tagen mellan Gültzaudden och Bergnäsbron.

Uttrycket om min bild av Brolle: "Betyg 9/10" och "En bild jag kunnat ta"
gjorde mig allt lite stolt. :)
Samtliga kursdeltagare kallades t o m från projektorskärmen till hans datorskärm för att verkligt visa fotots egenskaper; skärpa, liv och ljus.

Roligt också att han uppmanade mig till att publicera flera av bilderna.

Å vad gör jag. Jo, investerar i en liten kompakt digitalkamera. Hahaha.. han skulle bara veta. Men jag har saknat min f d kompaktkamera som dog strax innan midsommar ifjol. Den man alltid har med sig i handväskan, fickan eller bilen.





Jag kommer absolut inte att överge systemkameran med tillhörande objektiv. Ev kompletterar jag även i framtiden med ett stativ.

Men då och då har jag missat 
ögonblicksbilder jag velat dokumentera.
Efter mycket funderande slog jag så till i helgen. Canon Powershot S95 finns numera i min ägo. :) 



Jag fortsätter att hålla mig inom Canonfamiljen. Ska bli spännande att bekanta sig/skjuta av lite foton. Många av de manuella inställningarna vi gått igenom under systemkameraträffarna finns ju även att nyttja på min nya kamera.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja det var grymt bra recensioner du fick =), nu törs jag nog inte plocka fram mina :|



Vad bra att du köpt en fick kamera, det där är nog en riktig pärla dessutom!



Nästan så man blir lite avis på både och!!!



2011-03-18 @ 21:07:04
Postat av: Sonja

Kul med positiv respons. Du kanske har valt fel karriär när allt kommer omkring.

2011-03-19 @ 09:53:37
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: keb

jätte kul att få sånt fina rescensioner

2011-03-21 @ 15:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0