Vitt

I slutet av mars gav termostaten i kylskåpet upp. Med en ansenlig ålder på 17 år började jag se mig om efter nya vitvaror.

Monterade bort speglarna (bild 1) som de gamla vitvarorna (bild 2) beklätts med.
Tömde över varorna till frysbox resp nedkörd stugkyl innan den sista resan gick av stapeln till ÅVC och ett tomt hål (bild 3) tog vid. 
                             
                                      


Efter en månad hade jag bestämt mig för märke, färg (vitt, svart eller rostfritt) och förnyad höjd. Fick hjälp att skruva ned och kapa överskåpen samt åter-montera dem. Detta för att rymma de 5 cm högre vitvarorna. 

En veckas leverans från beställning blev två. I helgen kom de till slut på plats. Passade utmärkt i det "nya" hålet. Sååå skönt och himla nöjd. :)


                         

Vitt för ökat ljus i köket, passa in i nuvarande kök samt håller förhoppningsvis
i längden. Rostfria handtag och display bidrar med modern touch. 


Kommentarer
Postat av: Carina

Stiligt och håller i längden!

Vi valde rostfritt då i december när vi bytte men det var mest för att allt annat i köket var u rostfritt!

2011-05-16 @ 10:09:48
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: keb

snyggt blev det!

2011-05-16 @ 10:28:17
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Det blev jättebra!! Bidrog till att hela köket blev ljusare :)

2011-05-16 @ 12:15:42
Postat av: Sonja

Snyggt, men du glömde kolsyremaskinen och ismaskinen som brukar vara inbyggda...;)

Tror också att vitt är det som håller i längden, man är väl lite gammalmodig.

2011-05-16 @ 14:59:59
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ibw

Jag föredrar vitt, håller i längden.

2011-05-16 @ 19:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0