Häst.. jag?!

Jag räds inte att bita i och dra igång ibland rätt stora projekt om jag i slutändan
får något gott utav det. Tillfredsställelsen får jag när projekten "går i mål" och underlättar för mig. Är också noga med att fira och suga på karamellen.

I förra veckan gick jag i mål med uppbyggnad av rapporter kopplade till kassa-/lagersystemet samt det nya redovisningssystemet.

Under en annars mycket intensiv vecka med massor av sociala möten och kund-träffar om kvällarna firade jag denna onsdagskväll hemma med lugn och ro.
Åt kokta rödbetor med smör, tog ett skönt bastubad och landade sedan i soffan under filten till tända ljus och somnade. Det kallar jag fira, eller hur?! ;)


Mailade slutrapporterna vidare upp till insatt person som strax innan helgen svarade med "Grattis till bra redovisning", "Carina måste gjort ett hästjobb om rapporterna automatiserats" och "Jag tror ni ligger längst fram i Sverige med uppföljning av hur verksamheten går och utvecklas".   

Det ena ledde till det andra. Idag fick jag erkännande även på lokal nivå.

Fast nån häst är jag ju inte. Någon måste ha missuppfattat det hela. ;)


Kommentarer
Postat av: Sonja

Det var ju det jag gissade, att du slitit och jobbat hårt som vanligt för att nå mål. Och det fungerar säkert perfekt också för du lämnar inget åt slumpen...

Respekt!

Hoppas verkligen att din arbetsgivare vet att uppskatta din fulla potential, eller var det "en tjej på kontoret som fixade det" ;)

2011-09-21 @ 07:09:04
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Sonja

Men Carina, det står ju hästjobb inte skötare, alltså inte den som sköter hästen utan själva hästen som fått slita ont framför plogen, vagnen osv. fast det borde väl vara oxe, för de slet väl än mer än en häst förr i tiden??

Oops, nu for liknelsen iväg...

2011-09-21 @ 07:12:38
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Alltid skönt att ro iland besvärliga uppgifter som sedan underlättar för arbetet.



Självklart måste man få suga lite på karamellen, varva ned lite o så innan man tar sig an nästa uppgift.

För de tar ju aldrig slut..

Hos oss (för mig) är det tyvärr mest att släcka bränder när allt redan blivit kaos, vi hinner liksom aldrig till den punkten då vi kan förbättra rutiner osv för vi gör ju om allting hela tiden.. Omorganiserar, byter folk, system osv osv

2011-09-21 @ 08:36:23
Postat av: Carina svarar:

Spnja, Rätt tolkat.. byter ut hästskötare till häst. ;)



Syster, Visst är det så. Det tar aldrig slut. Men jag föredrar att jobba förebyggande än att släcka bränder. Det suger så.. stackars dig.

2011-09-21 @ 18:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0