Naturupplevelse

Lämnar en sjukt jobbig arbets- och fritidsvecka bakom mig. Istället för fredagens planerade soffvila under lunchen hann jag hem och olja bodgolvet! Så typiskt mig.
Efter jobbet fullkomligen skrek knopp och ryggmuskler efter vila. Hasade mig hem och ned i uterummets soffa i ryggläge med en filt över mig. Slumrade till lite kort.

Men under fredagseftermiddagen/kvällen sprack det upp. Så när skymningen kom gav jag mig iväg ut, gjorde upp en eld, drack lite te och njöt av eldens prakt medans mörkret sänkte sig runt omkring.


Liiite svår att få igång efter de senaste veckornas dagliga regnskurar.



Sur ved ger rökig bild


Plötsligt började ett gäng hundar skälla en bit bort. Skallen blev allt hetskare där
i mörkret. Tyckte mig sen höra något djur där i skogen. Blev då allt lite fundersam vad jag gorde där ute i skogen vid 21:30. Lika plötsligt som hundskallen började tystnade de.

Packade kort därefter ihop ryggsäcken och uppsökte bilen med hjälp av ficklampan.
På väg därifrån stod en uggla mitt på grusvägen och intog en mus till kvällsmål. 
Så småningom bredde den ut sina vingar, lyfte och försvann ut i naturen.

Vilken naturupplevelse denna fredagkväll.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Ugglor kan vara så mäktiga. Kul att få uppleva sånt.

2011-09-10 @ 18:10:25
Postat av: Syrran

Håller med Marianne, såg en gång en jättestor uggla, tyvärr flög den iväg när jag fick upp kameran.

2011-09-10 @ 18:23:16
Postat av: Sonja

Naturen bjuder på upplevelser oavsett årstid.

Vad mysigt med lägereld och té.

2011-09-11 @ 18:04:21
URL: http://sonler.blogg.se/sonler.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0