Höstpynt


Sommarblommorna är ett minne blott. Lite höstpynt vid bron välkomnar numera hem mig. Även om det enligt meteorologerna fortfarande INTE är höst. Medel-temperaturen på ca 15 grader d v s långt över de meteorologiska 10 graderna.

Hoppas på en lång och fin höst med många soliga dagar. Skogspromenader varvat med lite hemmafix och mys i under filten i soffan till tända ljus.

Sugen på en helg i stugan. Blev alldeles för lite i somras. Tiden fanns inte.
Men nu med mörker och lite svalare temperaturer lockar både kaminen i stugan
och vedeldad utebastun. Verkar dock inte hinna dit i helg trots idoga kvällar.

Färdigställande målning, isolering av uterum samt återmontering i hallen kvarstår.

Höstlöfte? Varva ned litegranna.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja många plusgrader har vi men jösses vad det blåste igår!! Vi stod ute på Björsbyfältet o höll på blåsa bort.

Ja välkomnar oxå några soliga oblåsiga dagar i höst.

2011-09-07 @ 08:39:51
Postat av: Sonja

Tja, det blev ju inget med några sommarblommor för mig men har sen helgen funderat på lite höstpynt med ljung. Vem vet, plötsligt händer det! Och nu blev jag ännu mer inspirerad.

2011-09-08 @ 09:05:04
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Jill

Åh, jag hoppas också på en lång och fin och solig höst. Det är så vackert med soliga höstdagar när löven har ändrat färg.



Mysigt med det höstfina på trappen. Själv måste jag också fixa lite höstfint på vår trapp, för där står nu en brun och sedan länge uttorkad pelargon ;)



Kram och trevlig helg!

2011-09-09 @ 14:10:03
URL: http://juvelia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0