Försäsongshockey

Igår kväll mötte stans hockeylag de svenska mästarna från Ö-vik i en försäsongsmatch. På läktaren bänkade  jag och J oss med kritiska ögon.

Efter fjolårets kassa insats har jag starkt funderat på att byta hockeylag. Såg därför med intresse framemot att se de lag som valet står emellan.

Bara ett par träningsmatcher återstår innan den 25 september då årets säsong av elitserien kör igång. Än finns det tid för ev finslipning av spelet inför premiären om två veckor.

Väl på plats var det fri sittning... bara att välja plats på läktaren. Men vad hjälpte det?
Matchen kom igång, några utvisningar, ett par gruff och ett par baklänges mål (sett ur hemmalagets perspektiv) innan en reducering innan första periodens slut.
Matchen kändes sååå avslagen.

Håll i er nu... vi reste helt sonika på oss i periodpausen (1-2) och gick (!) redan efter en period! Inte likt oss överhuvudtaget!! Kändes som att det fanns viktigare saker att göra.

Helt utslagna gick vi hem och lade oss!!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Vaa inte tänker du väl gå o bli otrogen? Skäms på dig.

2007-09-12 @ 17:18:16
Postat av: Jens

Sövande spel, LHF's adelsmärke. Zzzzz.. ;)

2007-09-13 @ 16:23:29
Postat av: Nica

Otrogen? Mitt stöd ska förtjänas!
Jens... jag bara ler. Minns dock supermatchen mot Färjestad den 18 januari. Gästerna åkte på stryk!!

2007-09-13 @ 16:49:11
Postat av: Farsan

Luleå reducerade till 1-2 i första perioden, inte kvitterade som du skrivit. Sen vann Luleå matchen med 5-3, vilket ni missade då ni gick hem.

2007-09-13 @ 19:45:22
Postat av: Nica

Tack pappa. Nu har jag rättat till felet. Mmm... hörde dagen efter att de vann till slut.

2007-09-13 @ 19:59:09
Postat av: Malkin

Bra jobbat farsan, ngn ordning får det väl ändå vara!!

2007-09-13 @ 20:20:42
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Jens

*skrattar*

2007-09-14 @ 09:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0