Såld

Idag skrevs det ånyo köpekontrakt. Denna gång i rollen som säljare. Detta efter endast en allmän visning och tre intressevisningar. Rätt smärtfritt med andra ord. Speciellt då mycket av detta kunnat ske medan jag befunnit mig på resande fot. Enkelt tack vare mobiltelefonkontakt med den fina mäklaren.

P g a fler intressenter blev det t o m budgivning! Något som upplevdes betydligt trevligare som säljarpart än som köparpart. 

På utsatt tid och efter hälsning, handslag och presentation satte vi (säljare och köpare) oss tillrätta hos mäklaren. Efter ytterligare lite småprat kring bordet gick det upp för köparmannen att det var jag som var säljaren utbrast han: 
- Är det du som är säljaren? Du var då en söt tjej.
Jösses... vad hade han förväntat sig? En stor, gammal och städmanisk kvinna med hätta på huvudet?? Eller är det dags för nya glasögon?

Köparfrun hade utifrån mitt efternamn samt städningen och lägenhetens ordning och reda gissat att jag antingen var finska eller tornedaling. Det senare stämmer mycket riktigt. Visste däremot inte att vi anses vara städade och ordningssamma. Ligger det nått i det? Någon som vet?

Tillträdet är satt till mitten av oktober. Således två veckor efter att vi fått tillgång till huset. Vilket passar utmärkt. Då hinner jag både flytta och städa ur ordentligt.

Kändes som att köparna blev de rätta. Ett pensionerat par, även de med rötterna i tornedalen. Således fortsatt lugnt i huslängan och på gården.
Hoppas verkligen de kommer att uppskatta min lägenhet lika mycket som jag gjort under mina år. Trots att området är stort har omsättningen på min gård varit liten. Intressant är att mina grannar under alla mina tio år varit demsamma.

Massor av namnteckningar senare var affären i hamn. Ännu ett steg emot huset. Allt fortsätter att falla in enligt planerna. Känns bara så bra!

                  
                 
(Klicka på bilderna för något större bilder)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Javisst är vi rediga vi Tornedalingar. I alla fall om vi får säga det själva! fniss

2008-07-10 @ 20:36:14
Postat av: keb

grattis till såld lägenhet!och en fas klar och avvrekad inför det "nya livet" i hus

Tornedalningar anes som redigt folk ..ler.

2008-07-11 @ 15:36:57
Postat av: morsan

Tornedalningar är mycket rediga,det håller jag med om...

2008-07-11 @ 21:13:20
Postat av: IBW

Grattis till en smärtfri lägenhetsförsäljning, din lägenhet såg ju så fräsch och fint ut, så jag förstår att det blev budgivning. Ja, hur är tornedalningar, jag tror att de står med på båda fötterna på jorden, men lite av "det är inte löönt"

2008-07-11 @ 23:42:16
Postat av: Malin

Jag tror att IBW syftar på : "Ej se kannatte"!?

2008-07-12 @ 18:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0