Kan man?

Var till frissan igår. Efter två (av mig) ombokade tider var det äntligen dags igen. Såg ut som ett troll redan innan förra tiden men nackspärren satte stopp. Det var
i alla fall skönt att bli av med 1 kg hår.
Tyvärr ser jag alltid ut som en tant när jag släpps från frisörstolen. Frissan verkar se mitt hår som en utmaning. Varenda lock plattas ut. Inget "bus" i håret tillåts.

Har i skrivande stund redan upptäckt att hon sparat på tok för mycket i längd baktill. Fem centimeter för mycket är mycket på kort/halvlångt hår.
Varför, varför, varför... kontrollerade jag inte med handen innan jag reste mig ur stolen? Tittade bara i spegeln och det såg ju bra ut. Funderar på att gå tillbaka och be henne ta ytterligare på längden bak? Kan man göra det utan att skämmas ögonen ur sig?


Men först ska jag hoppa i duschen och återuppliva lite självfall i håret. 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Säkert kan man, själv hade jag snällt väntat till nästa gång...jo, en gång gick jag tillbaks, det var för att mina arbetskamrater tvingade mig, jag hade page o de påstod att det var olika långt på varje sida..

2008-09-13 @ 12:41:37
Postat av: C a m i l l a

Ha ha... och min frissa är precis tvärt om. Hon ääälskar att burra till mitt hår och göra volym-max. Jag får jämt gå och trycka ner håret för att inte skämmas ihjäl...

Tur att det rättar till sig efter någon tvätt. =)

Kram på dig!

2008-09-14 @ 19:59:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Sonja

Har ju oxå varit till "riktig" frissa, och det är bara så att man måste styra upp klippningen, antingen törs de inte klippa eller så klipper de medvetet för lite för att man ska komma tillbaka fortare (=mer pengar), jag tror på att de inte törs. För jag bad frisören komma med nå förslag på klippning men hon hade inget att komma med, jag hade tydligen den ultimata frisyren redan....!!!!

Eller kan man inte som "tant" få en rolig och busig frisyr?

2008-09-15 @ 08:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0