Bakdag

Det är verkligen inte ofta som jag får för mig att baka. Men så rogivande det är. Samtidigt är det en bra tankeställare om vad som ingår i bakverken jag äter på fik och konditorier. Förfärades verkligen över hur mycket socker alt florsocker alt vaniljsocker som ingår. Nämndes inte ens smaka p g a det. SAMVETET :S

Men nu finns det i alla fall lite fika inför nästa veckas flyttning. Flyttkarlar och kvinnor ska inte behöva gå fikalösa. Fanns dock inte tid eller utrymme för något mer avancerat än så här.

   
                             Mockarutor                                 Chokladbollar

    
                           Blåbärsmuffins                            Vanliga muffins

Kommentarer
Postat av: Syrran

Känns som om det vore jag som skulle bakat, men NEJ, det har jag inte gjort. Har inte ens de ambitionerna.

2008-09-28 @ 17:57:47
Postat av: C a m i l l a

Men människa, hur hinner du med att baka mitt i flytten? Imponerande!!!

Själv hade jag nog köpt färdiga kakor att bjuda på.

Gott som sjutton såg det ut i alla fall. =)

Kram!

2008-09-28 @ 18:00:28
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Helena

Oj vad ambitiös och duktig du har varit idag!! :-)

2008-09-28 @ 20:11:28
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: IBW

Men vad gott det ser ut, det är nästan så att man skulle ha erbjudit sig att hjälpa er med flytten, för fikats skull menar jag. Men jag jobbar ju förstås, har lite svårt att komma loss.

2008-09-28 @ 22:54:57
Postat av: Sonja

Baka mitt i flytten, håller med Camilla, det finns de som försörjer sig på att baka.

Har också bakat, matbröd är nämligen less köpesbröd just nu och så har det viss terapeutisk(stavning?)verkan....

2008-09-29 @ 08:31:00
Postat av: ibw

Har döpt om min blogg till IBW o PEW fotoarkiv.

2008-09-29 @ 10:36:05
Postat av: keb

Det ser gott ut det där!flyttningen närmar sig med stora steg.känns det lite vemodigt med?samtidigt kan det kännas så .......

2008-09-29 @ 13:47:35
Postat av: IBW

Blir ingen bild på alla kartonger!!!???

2008-09-29 @ 23:03:46
Postat av: Carina svarar:

Syrran, Vad gör man inte för att slippa gå igenom klädgarderoberna?? Alla ursäkter är bra ursä



Camilla, Bjuder jämt på trist köpesfika. Känns roligare att bjuda på hembakat. Sen slapp jag undan från annat (se svar ovan).



Helena, Tack... det var egentligen inte så märkvärdigt.



IBW, Ni har förhoppningsvis vägarna förbi någon annan gång. Tack för tipset... ska genast fota livet mellan alla flyttkartongerna. PS! Döpte genast om länken till er.



Sonja, Ja visst är det en terapi att baka, diska och hålla på ibland. Även roligare att äta när man åstadkommit det själv. Bröd var länge sen jag bakade (Ötå-tiden).



KEB, Inget vemod alls... Ser det bara som en frihet och slippa grannarna vägg i vägg. Är sedan länge redo för detta steg.

2008-09-30 @ 12:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0