Inte till salu

Blev uppringd av kvinnan i paret som köper min lägenhet. Hon ville köpa mina köksgardiner!
Hon hade fallit för solljuset genom dem i mitt kök.
Å jag nekade henne dem. Hemska jag. :S

Men jag gillar dem ju skarpt själv. Minns häst-jobbet jag hade med dem för bara tre månader sedan. Bara att klippa tyget rätt för att få fram det mesta av tyget på två lika panellängder.
Minns även hur jag sydde på dem tidiga morgnar innan jobbet.

Jag nekade den sjuttioåriga damen dem trots att jag idagsläget inte vet om de går att använda någonstans i huset!?!

Vore även skrämmande om det såg likadant ut trots att jag flyttat.

Kommentarer
Postat av: keb

Jag tycker inte alls du var hemsk som nekade.Det skulle jag oxå gjort faktiskt....

dom är ju snygg och du har jobbat med dom för att få till dom

2008-09-14 @ 23:31:11
Postat av: IBW

SNygga gardiner. När vi sålde huset i Hälsingland, så ville husköparna köpa mina köksgardiner, de möblerade huset ganska lika som vi hade gjort. De placerade datorn uppe i hallen, på samma plats, de köpte en lika köpmandisk som vi hade och placerade den på samma plats. Det vill även köpa våran gamla kökssoffa. De fick köpa kökssoffan, vi hade ju inte plats med den och jag gav köksgardinerna på köpet. De övertog också Emil, våran katt.

2008-09-15 @ 17:21:05
Postat av: Syrran

Skrattar åt IBW´s kommentar ang katten Emil!

2008-09-16 @ 23:13:38
Postat av: Carina svarar:

KEB, Ja som jag kämpade... även om jag tycker det är rätt ok att sy mina egna gardiner. Men inte mer än så.



IBW, T o m katten!! Vilken annorlunda och rolig lösning. Hahaha...

Jag är den som vill se möjligheterna och låser mig inte efter hur förträdarna haft det.



Syster, Kan bara hålla med. :D

2008-09-17 @ 08:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0