Utflykt

Vi gjorde en utflykt för att spela bilbingo. På tisdagskvällarna om somrarna samlas bilarna på grusplanen framför denna numera nedlagda skola i Norrbotten. Nördstämpel.. ja visst.

Efter en dryg timme görs det paus för fika. Hade med oss kaffe och svärmors hembakta kanelbulla som avnjöts tillsammans med kocken.


Innan vi åter satte oss tillrätta och lyssnade till sifferutroparen som sitter i ett öppet fönster i den gamla skolan.

Nr 17... bingo... TUUUUT!!! Å se jag vann! Tredje gången gillt. (Har "bilbingat" två gånger tidigare sommaren -07).

I det 10:e spelet fick jag två raders bingo i den fjärde rutan. Vi var två som tutade och fick dela på tusingen. Med bara tre siffror kvar till tre raders bingo och kvällens storvinst på 30.000 spelade vi vidare. Fick även in nr 76. Men kom inte närmare än två nummer ifrån storvinsten. Sprudlade nöjd med kvällens lilla vinst.


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

GRATTIS!!! Men vad kul! :) Ska du köpa något kul för vinsten?

Bilbingo låter rätt sött tycker jag. ;)

2009-07-19 @ 15:47:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Grattis än en gång!

2009-07-20 @ 18:11:55
Postat av: Sonja

Var också på detta nöje för några år sen, jag vann också! (500:- tror jag det var)

2009-07-20 @ 21:08:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0