"Arbetsläger"

Inspirationen har även sprutat här på bloggen. Tids nog borde "arbetslägret" dämpa blogginspirationen. Tänkte försöka lugna ned mig en aning. Listar därför vad som är i görningen. Så ni förstår min ev PAUS härifrån.


Okänd men vacker blomma vid vår trädgårdsdamm

Känslan att åter landa hemma i stan igen efter stuglivet var på nått vis "tom". Hade trots allt hunnit gå ned i varv. Kommit in i långa sovmorgnar, bastubad 
och dagliga dopp i sjön och utebliven motion. Något som nu är ett minne blott.

Ett tag fick jag för mig att arbetslusten hemmavid också var i farozonen. Men efter bara en dags hasande hemmavid återkom den. Nu donar vi och står i igen... t o m än värre emellanåt. Kan upplevas som rena "arbetslägret" för dem som haft vägarna förbi.

Å tänk att jag njuter utav det. Att jobba med sig själv, åt sig själv, skapa med händerna och få njuta av prestationerna. Eller vad sägs om:

- 5,2 km morgonträning (jogging/promenad) vid tillfälle - uppehåll pga sjukdom
- Tvättning av totalt 30 kvm altan
- Altan och mögelbehandling av demsamma
- Oljebehandling två varv (med pensel) av de båda altanerna
- Tvättning och mögelbehandling av utemöblerna
- Oljebehandling av utemöblerna

- Klädtvätt
- Lönekörning i dagarna tre
- Fortsatt slipning av trappräckena
- Fortsatt verktygsinvestering
- Turer till återvinningscentralen

Belönar oss med:
- Dopp i det närliggande badvattnet (tyvärr kyligare nu igen)
- Sushilunch på stan - mycket gott
- Fotografering
- Bokläsning
- Shopping
- Socialt umgänge
- Datorisering


Vankas:
- Fortsatt grundmålning av trappräcken - pågår
- Vitmålning av både ett och två varv av trappräckena - pågår
- Host , snörvel, rinning varvat med frossa/svettningar 
- Fortsatta dagsutflykter (en i nordöstlig riktning och en i sydvästlig riktning)

Ja... nu vet ni vad jag/vi pysslar med.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Suck pust och stön vad du är jobbig! ;)

2009-07-21 @ 17:21:56
Postat av: ibw

pust, pust, pust, oj vad trött jag blir, bara av att läsa

2009-07-21 @ 18:27:16
Postat av: C a m i l l a

Oh, lycka till med allt! Ibland är det bra med listor, så att man ser vad som ska göras. :)

Och blomman vid dammen ser ut som någon slags lilja tycker jag. Jättefin.

KRAM!

2009-07-21 @ 20:28:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Haha, ja ni har ju inte tråkigt i alla fall :)



Jodå, budgivningen på stugan är i full gång nu så snart är den kanske såld.

2009-07-21 @ 20:48:44
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Sonja

Pust man blir verkligen trött bara av din lista.

Är inte blomman en kejsarkrona/lilja men gul..?

Men jag och blommor..

2009-07-22 @ 07:39:26
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0