I Salanders fotspår

Jag var inte bara på konserter. Vi har även promenerat som vettvillingar dessa dagar!!! Bl a gick vi i Lisbeth Salanders fotspår på Söder. (Läsare av  S Larssons Milleniumböcker vet vad jag pratar om.)

Vi var inte dem enda som uppsökte Fiskargatan 9...

där Salanders 21-rums lägenhet på 350 kvm låg. Den måste ha legat högst upp!?

... förbi statyn "Systrarna" på Mosebacketorg där hon ofta passerade på väg hem till sin lägenhet.

Hörnet Götgatan/Hökens gata där tidningsredaktionen Millenium låg.


























Sen gjorde vi uppehåll för middagsintag (baconinlindad oxfilé) på Texas Long Horn (S:t Paulsgatan) innan vi på vägen hem till vännen Jens på Aspudden 
(Liljeholmen) traskade förbi Hornsgatan 37 (journalisten Mikaels stamfik).
Bara där en promenad på 4,4 km visade det sig.

Men förstå hur viktigt det är med fotriktiga skor! J gick alldeles sönder sina fötter.

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Nämen, hur kan du komma ihåg alla de där adresserna? Där skulle jag också vilja gå. :)

Kram!

2009-06-10 @ 08:31:00
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Jag har oxå varit förbi på Fiskargatan 9. Mosebacke torg det är där svägerskan Kerstin bor dvs där vi skall spendera några nätter inom kort! =)

2009-06-10 @ 11:18:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Carina svarar:

Camilla, Jag hade sådan tur att någon av kvällstidningarna hade ett reportage om Lisbeth Salanders fotstår bara någon vecka innan som jag rev ut och tog med mig på resan. Annars hade jag inte kommit på tanken.



Syrran, Din svägerskan bor i ett mysigt område.

2009-06-10 @ 13:59:45
Postat av: ibw

Jag gillar också södern, men inte roligt att gå där på natten eller sent en mörk vinterkväll. Långa, trånga gränder. (jag kanske tänkte på gamla stan)

2009-06-10 @ 14:59:06
Postat av: Sonja

Kul med rundvandring i kvarter man läst om...

2009-06-10 @ 20:57:52
URL: http://sonler.blogg.se/sonler/
Postat av: Carina svarar:

IBW, Misstänker att du tänker på Gamla stan. Mysigt där också. Söder(malm) ligger söder om Gamla stan. Stadsdelarna skiljs åt utav Slussen.



Sonja, Håller med. Roligt att se om "verkligheten" stämmer överens med bilden man får när man läser.

2009-06-11 @ 13:16:35
Postat av: Herta

Neej dessa fotspår har jag missat. Får göra det nästa gång.

2009-06-23 @ 23:16:24
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0